• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۶
  • شناسه خبر: 16772

تکدی گری؛ داستانی بی پایان در زنجان

پیام ملّت-باید برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر دستگاه قضایی استان همکاری لازم را داشته باشد که با این اقدام متکدیان دوباره در شهر تکدی گری نمی کنند و برخوردها جدی و فرا گیر می شود.

اگر چه در دین مبین اسلام بر کمک به دیگران، صدقه و انفاق تاکید شده و این امر جز صفات پسندیده است اما در برخی موارد کمک به افرادی که با گدایی و به دروغ دست نیاز به سمت افراد می گیرند موجب ترویج فریب، دروغ و بیکاری هر چه بیش تر در جامعه می شود و از سمت دیگر چهره شهرها را زشت جلوه می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» تکدی گری به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در برخی از موارد می تواند زمینه ساز ارتکاب جرم های دیگر باشد با این وجود برخی از زنان و کودکان نیز با مظلوم نمایی و بیمار جلوه دادن خود و یا با هزاران ترفند دیگر همچون گرفتن کودک و نوزاد در آغوش سعی بر جذب ترحم رهگذاران دارند و روزانه دارای درآمدی بیش تر از یک کارگر هستند.

با وجود این متکدیان زخمی بر پیکره جامعه تحمیل می شود زیرا کودکان که هنوز به سن آموزش و پروش هم نرسیده اند به همراه زنان و دختران در خیابان ها گدایی می کنند که در نهایت به دزدی و سایر جرم ها در همان دوران کودکی یا در سنین بزرگسالی دچار می شوند.

با این که در قوانین و مقررات تکدی گری جرم محسوب میشود اما همه روزه شاهد حضور این افراد در سطح شهر ها و روستا ها هستیم که علاوه بر زشت شدن سیمای شهر برای رهگذران و خانواده هایی که برای چند ساعت جهت تفریح و خرید به بیرون از منازل آمده اند مشکلاتی ایجاد می کنند.حال این سوال مطرح است چرا با وجود غیرقانونی بودن تکدی گری بازهم این افراد در جامعه حضور دارند به عنوان یک معظل اجتماعی روز به روز بر تعدادشان افزوده میشود؟ چرا متکدیان با انواع لهجه ها و پوشش ها در سطح شهر زنجان حضور دارند و از سطح شهر جمع آوری نمی شوند؟

فرماندار زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: گرمخانه شهر زنجان به مجتمع اردوگاهی تبدیل می‌شود و مقدمات کار از سال گذشته شروع شده است ولی به دلیل بیماری کرونا این کار متوقف شده است.

وی افزود: جمع آوری متکدیان به خوبی اجرا می‌شود و افرادی که غیر بومی بوده و در استان تکدی گری می‌کنند به شهر خود باز گردانده شدند.فرماندار زنجان، با بیان این که باید برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر دستگاه قضایی استان همکاری لازم را داشته باشد گفت: با این اقدام متکدیان دوباره در شهر تکدی گری نمی کنند و برخوردها جدی و فرا گیر می شود.

وی با بیان اینکه گرمخانه به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شده است، تصریح کرد: مقدمات عمرانی برای تبدیل گرم خانه به مجتمع اردوگاهی فراهم شده است و امیدواریم با ریشه کنی بیماری کرونا این اردوگاه فعال شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: باید معضل تکدی گری از زنجان رفع شود چرا که برای شهر مومن و ولایی خوب نیست و شهر را بد جلوه می‌دهد.

عسگری ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری زنجان برای راه اندازی گرمخانه اختصاص یافت تا اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار زنجان، با اشاره به خلاء قانونی گفت: در زمان حاضر افرادیکه در سطح شهر دست فروشی می‌کنند همان کار تکدی گری را انجام می‌دهند و باید این مشکل با همراهی دستگاه قضایی حل و فصل شود.

به گفته شهردار زنجان نیز، دستگاه غیردولتی به طور مستمر کار جمع آوری متکدیان در شهر را انجام می دهد و بر این اساس اقدامات انجام شده این بخش به فرمانداری اعلام می شود.

حبیب ملایی یگانه افزود: طی اردیبهشت امسال ۶۴ متکدی در شهر زنجان جمع آوری شده اما مشکلاتی وجود دارد چراکه این روند همچنان ادامه دارد و باید در این زمینه راهکارهای قانونی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، معتادان نیز به لحاظ این بیماری در مدت ۱۴ روز تحت قرنطینه قرار گرفتند که آخرین گروه چند روز پیش محل را ترک کردند و از طرفی با اقدامات انجام شده هم اکنون مشکل زیرساختی در اردوگاه وجود ندارد./ ب    

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست