• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16914

زنجان قطب تولید گوشت بوقلمون ایران است

پیام ملّت- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان با تولید بیش از ۱۰ درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب های تولید این محصول در کشور است.

سید محمد علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: درصورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب ۲ دوره پرورش درسال، استان زنجان قابلیت تولید سالیانه بیش از ۴۹۰۰ تن گوشت بوقلمون رادارا می باشد که در سال گذشته در حدود ۳۶۵ هزار و ۱۳۸ قطعه جوجه ریزی بوقلمون در استان انجام پذیرفت که از این تعداد در حدود ۳۹۱۱ تن گوشت بوقلمون تولید گردیده است.

وی افزود: این استان با تولید بیش از ۱۰ درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب های تولید این محصول در کشور بوده است و در حال حاضر تعداد واحدهای فعال درزمینه پرورش بوقلمون گوشتی ، ۳۱ واحد بامجموع ظرفیت ۲۱۵۱۰۰ قطعه می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: نژادهای مورد استفاده عمدتاً BUT، نیکولاس و هیبرید می باشد، که بیشتر از واحدهای مادر بوقلمون داخل کشور تأمین می شوند و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۹۶ وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته سومین واحد پرورش بوقلمون مادر استان به ظرفیت ۵۰۰۰ قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه اندازی گردید، که با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون، سالیانه بیش از ۶۰۰۰۰۰ قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی تولید و  به تولیدات قبلی افزوده خواهد گردید./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست