• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16909

۵۲ درصد از پرونده‌های معوقه قضایی قزوین مختومه شد

پیام ملّت- معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های معوقه قضایی استان با ۵۲ درصد کاهش به ۶ هزار و ۱۵۳ مورد تقلیل یافت.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد پرونده‌های معوقه استان تا پیش از شروع طرح رسیدگی به این پرونده‌ها، ۱۲ هزار و ۹۱۰ مورد بود که با شروع دستورالعمل رییس قوه قضاییه، ۵۲ درصد از آنها به اهتمام همکاران کاهش یافت که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به تفکیک پرونده‌های معوقه استان به ۲ دسته قبل از دی ۹۷ و تا ۳۱ شهریور ۹۸، افزود: پرونده‌های معوقه متعلق به دسته اول بعد از اجرای طرح و کار جهادی و انقلابی همکاران از ۲ هزار و ۶۶۳ پرونده با ۴۳ درصد کاهش به هزار و ۵۲۸ مورد تقلیل یافت و پرونده‌ها معوقه تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۸ نیز کاهش ۵۲ درصدی داشتند.

شعبانی گفت: در جریان رسیدگی به پرونده‌های معوقه استان که با اهتمام و جدیت همکاران دستگاه قضایی صورت گرفت شاهد نتایج و دستاوردهای مطلوبی هستیم که اگر شیوع ویروس کرونا نبود قطعا نتایج بسیار مطلوب‌تری کسب می‌شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان افزود: کاهش پرونده‌های معوقه از دغدغه‌های رییس قوه قضاییه بوده و دستورالعمل ابلاغی ایشان در این زمینه نتایج بسیار مطلوبی در سطح کشور و استان قزوین داشته است.

شعبانی با بیان اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها از دلایل افزایش پرونده‌های معوقه و اطاله دادرسی است، افزود: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ مجموعا ۳۰ هزار افزایش پرونده‌ وارده را داشتیم که در یکسال رقم بسیار چشمگیر و قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: افزایش این تعداد پرونده در یکسال در حالی است که حتی یک قاضی یا کارمند نیز به مجموعه قضایی استان اضافه نشده است و هرچقدر حجم پرونده‌ها بیشتر شود فشار کار بر قاضی و کارمندان قضایی استان نیز بیشتر می‌شود.

این مسوول گفت: امیدواریم با راه اندازی شوراهای تخصصی حل اختلاف، افزایش اطلاعات حقوقی مردم، فرهنگ سازی و ارتقای تاب آوری اجتماعی از افزایش پرونده‌های قضایی در استان پیشگیری شود تا دستگاه قضا به نحو مطلوب‌تری برای ارایه خدمات به شهروندان تلاش نماید./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست