• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 17003

رسالت شورای حل اختلاف گره گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه است

پیام ملّت- رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول قوه قضاییه، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان ، محمد رضا احمدی در همایش شورای حل اختلاف شهرستان طارم،اظهار کرد: با توجه به نوع و میزان پرونده های این شهرستان نسبت به حوزه های دیگر که نشان می دهد مردم طارم با فرهنگ و اهل سازش هستند و با تلاش مضاعف می توان اکثر پرونده ها را با صلح و سازش ختم کرد.

وی اصلاح ذات البین میان اصحاب دعوی را بسیار ارزشمند بیان کرد و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف به ویژه در روستاها با مردم و امور آنان کاملا ً آشنا بوده و در برخی مسائل بهتر و راحت تر از دادگاه می توانند موضوع را حل وفصل کرده و صلح و سازش میان طرفین دعوا ایجاد کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه معتمدین وریش سفیدان جامعه در فرهنگ ما از ابتدا مورد وثوق مردم بوده و سخن آنان حجت بوده است ادامه داد : شوراهای حل اختلاف دارای مزایای زیادی از جمله کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها به دلیل عدم لزوم رعایت تشریفات آیین دادرسی، آرامش وجدان و حفظ شخصیت ارباب رجوع است.

احمدی در ادامه در مورد سند تحول قوه قضاییه گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

رییس شوراهای حل اختلاف استان یکی دیگر از اهداف سند تحول قوه قضاییه را کاهش تعداد زندانیان به‌خصوص زندانیان جرایم مالی خواند و اظهار داشت: باید سعی کنیم کسی در شوراهای حل اختلاف به دلیل مسائل مالی به زندان نرود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، بدنبال گره گشایی مشکلات مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی هم در این خصوص کمک راهبری می کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست