• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • شناسه خبر: 17125

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان:پنجمین دوره انتخابات مجامع شهرستان های هلال احمر جمعه برگزار می شود/ زائران حج برای دریافت واکسن اقدام کنند

پیام ملّت- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علی رغم پیگری های مکرر مقدمات و همکاری های لازم برای تجهیز داورخانه های هلال احمربرای ارائه داروهای خاص صورت نگرفته است.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهرام میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  اساس کار جمعیت هلال احمر  داوطلبی است اظهار کرد: به موجب  اساسنامه جمعیت هلال احمر که  مصوبه مجلس شورای اسلامی است  انتخابات مجامع شهرستان های جمعیت هلال احمر هر ۴ سال برای انتخاب اعضای شورای اجرایی و بازرسین در سطح کشور برگزار می شود که امسال پنجمین دوره این انتخابات روز جمعه  23 خرداد در ۷ شهرستان زنجان، ایجرود، ماهنشان ، خدابنده و طارم و ابهر و خرمدره برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد کل اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ۱۴ هزار و ۶۹۰ نفر و واجدین شرایط برای رای دادن ۱۰ هزار و ۷۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶هزار و ۹۶ نفر اعضای داوطلبان این جمعیت هستند و ۴ هزار و ۶۴۱ نفر هم اعضای جوانان را تشکیل می دهند.

 وی اختلاف تعداد اعضا و واجدین شرایط رای را  مربوط به دانش آموزانی زیر ۱۸ سالی عنوان کرد که عضو این جمعیت هستند.

میرزایی با بیان اینکه پس از اطلاع رسانی  به کل اعضایی که می توانستند به عنوان کاندیدای این انتخابات خودشان را مطرح کنند، تعداد ۱۰۹ نفر برای حضور در انتخابات جمعیت هلال احمر اعلام آمادگی کردند گفت: پس از بررسی هایی که توسط ستادهای اجرایی شهرستان ها و هیئت نظارت بر انتخابات صورت گرفت تعداد ۸۸ نفر نامزد مورد تایید قرار گرفتند  که از این بین ۶۷ نفرکاندیدای شورای اجرایی و ۲۱ نفر هم کاندیدای بازرسی هستند.

وی گفت: در هر شهرستان ۴ نفر اصلی شورای اجرایی و ۲ نفر عضو علی البدل انتخاب خواهند شد و برای بازرسی هم یک نفر بازرس و یک نفر علی البدل خواهد بود.

وی گفت: خدابنده با  17 نفر و ماهنشان با  16 نفر  بیشترین کاندیدا در این انتخابات را داشته اند و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر از بین این نامزدها  به افراد مورد نظرشان رای خواهند داد.

وی تاکید کرد : با توجه به عدم پایان شیوع کرونا  پروتکل های بهداشتی و نکات فاصله گذاری اجتماعی در روز انتخابت  دقیقا رعایت خواهد شد.

میرزایی گفت: فعالیت پنجمین دوره انتخابات از هفته آخر فروردین سال جاری آغاز شده است و ستادهای اجرایی در کشور و به تبع ان ستادهای استان و شهرستان تعیین شد تا فعالیت های مربوط به انتخابات را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به سه مرحله انتخابات گفت: بعداز مرحله انتخابات مجامع شهرستان ها ، انتخابات مجامع استان برگزار خواهد شد که  تعدادی منتخب از بین اعضای شوراهای اجرایی و بازرسین نامزد تشکیل مجمع استان  خواهند بود و از این مجمع هم انتخابات هیئت مدیره استان برگزار خواهد شد که از بین اعضای مجمع استان ۴نفر به عنوان عضواصلی هیئت مدیره و یک نفر علی البدل و ۲ نفر بازرس و ۲ بازرس علی البدل انتخاب خواهند شد.

وی افزود: در مرحله سوم از بین اعضای هیئت مدیره مجمع کل کشور تشکیل خواهد شد که امسال با توجه به اینکه تعداد اعضای زنجان بیش ز ۱۰ هزار نفر بود تعداد اعضایی که می توانند از استان زنجان در مجمع کشوری حضور پیدا کنند ۴ نفر خوهد بود.

میرزایی با بیان اینکه بالاترین رکن جمعیت هلال احمر مجمع عمومی و شورای عالی است ادامه داد: در مجمع عمومی کشور ۷ نفر می توانند به عنوان منتخب شوای عالی از بین داوطلبان انتخاب شوند که داوطلبان از سراسر کشور بر اساس انتخاباتی که در روز مجمع عمومی جمعیت صورت خواهد گرفت انتخاب خواهند شد. از این تعداد ۴ نفر در شورای عالی، نمایندگان رئیس جمهور هستند و ۸ نفر هم از مدیران و مشاوران ارشد جمعیت هلال احمر عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر خواهند بودکه در حاضر از جمعیت استان زنجان یک نفر در شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شرایط نامزدهایی که داوطلب در انتخابات مجمع  هستند را حداقل دو سال فعالیت در عرصه خدمات امدادی و عام المنفعه عنوان کرد و گفت: مدرک کارشناسی برای شورای اجرایی و مدرک کارشناسی ارشد برای هیئت  مدیره وشورای عالی جمعیت هلال احمر تعیین شده است.

میرزایی سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت هلال احمر ، حضور و ساماندهی وجذب داوطلبان ومشارکت در فعالیت های عام المنفه را از وظایف منتخبان این انتخابات عنوان کرد و گفت: این منتخبین نمایندگان اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر خواهند بود تا پایش ورصد مستمری داشته باشند بر فعالیت های جمعیت هلالر احمر استان و کشور.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در خصوص اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا در استان زنجان نیز گفت: از زمان شیوع اقدامات ابتدایی صورت گرفت و از طریق خودرورهای امدادی نسبت به اطلاع رسانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر انجام گرفت.

وی افزود: با توجه به کمبود ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا پس از بررسی ظرفیت استان و هماهنگی با فنی وحرفه ایی و خیرین تولید ماسک در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک  توسط ۳۰۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تولید وتوزیع شد.

وی مبلغ واریزی از طریق شماره حساب های اعلام شده برای کمک به آسیب دیدگان را ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مبالغی که  به صورت کشوری نیز واریز شده بود نیز  3 میلیارد ریال بوده  است که از طریق جمعیت برای استان حواله شد و  برای تهیه اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان و نیازمندان قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون ۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۱۵ میلیارد ریال و ۸۰۰ پک بهداشتی با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج توزیع شده است.

ایجاد سامانه ثبت نام منقاضیان برای فعالیت در مراکز نقاهتگاهی و راه اندازی و پشتیبانی۲ مرکز نقاهتگاهی در زنجان و ۱ مرکز در ابهر از دیگر فعالیت هایی بود که میرزایی به آن اشاره کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به پست های بازرسی و غربالگری در ورودی و خروجی شهر توسط نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر گفت: ۲۴ پست بازرسی و غربالگری توسط ۱۳۶۴ نفر اعضای دوطلب و پرسنل از روز ۹ اسفند تا ۱۳ فروردین راه اندازی شد که در این مدت ۹۷ هزار و ۶۰۰ نفر مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۳۶۹ نفر مورد مشکوک شناسایی شدند.

وی همچنین  با اشاره به تاکید ریاست هلال احمر بر ارتقای آموزش  های همگانی نیزگفت: در سال جاری پس از عبور از  کرونا دوره های اموزشی به جدیت شروع خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان می توانند آموزش های برخط را از سایت www.learn.ir.org   دنبال کنند.

میرزایی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۳۳۳ دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد که عمده آنها مربوط به آموزش های همگانی بوده است . وی افزود: در ۱۷۲ مرکز و دستگاه دولتی دوره های آموزشی با  تعدا ۵ هزار و ۵۶۳ نفر مشارکت کننده   و  223 دوره آموزشی نیز  در روستاهای زنجان با ۵ هزار و ۷۰۰ نفر  و برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احر استان زنجان در خصوص اقدامات انجان شده برای زائران حج نیز گفت: تعداد ۱هزار و ۶۰ در صورت مهیا شدن شرایط به حج اعظام خواهند شد که تاکنون ۸۶۶ نفر معاینات پزشکی را انجام داده اند که ۸۵۶ نفر آنها مورد تایید قرار گرفته اند .

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۶۲ نفر  برای دریافت واکسن مراجعه کرده اند از مدیران کاروان ها خواست تا نسبت به  اطلاع رسانی های لازم برای دریافت واکسن سایر زائران  هم اقدان کنند.

میرزایی در رابطه با تجهیز داروخانه های هلال احمر استان زنجان نیز گفت: علی رغم پیگیری های انجام شده تا کنون موفق به انجام مقدمات و همکاری های لازم برای ارائه دارووهای خاص نشده ایم در حالی که در شهرهای تبریز و قزوین با هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گرفته و این دوشهر داروخانه های مجهزی دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست