• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 17155

اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در دام پلیس فتای زنجان گرفتار شد

پیام ملّت- جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبرداد و گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آنها ...

ایرج خانی‌پور در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» افزود: در پی وصول چندین فقره شکایت به پلیس فتا زنجان، شاکیان به اتفاق مدعی شدند فرد ناشناسی طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده و به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

وی تصریح کرد : پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد،  متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال قربانیان، آن‌ها را به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی سه نفر متهم در این راستا دستگیر و از آنها تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند توقیف شد.

وی در ادامه گفت: متهمان پس از  مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیسی، لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلفی در سراسر کشور کلاهبرداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌‌کردند.

 خانی پور ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌های تلفنی که از آنها درخواست مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌کنند توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست