• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 17099

پایان کلاس ها در ۴ تیر؛ آغاز امتحانات از ۱۰ تیر

پیام ملّت-معاون آموزشی دانشگاه زنجان گفت: پایان کلاس های دانشجویان دانشگاه دولتی در تاریخ ۴ تیرماه و آعاز امتحانات آنها از ۱۰ تیر ماه خواهد بود.

حبیب الله ذولفخانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: آموزش الکترونیکی دانشجویان تا آخر ترم ادامه خواهد داشت و کلاس های حضوری نیز برای هیچ مقطعی به منظور رعایت حال دانشجویان وپیشگیری از ابتلا به کرونا برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امتحانات برای مقطع کارشناسی به صورت مجازی برگزار خواهد شد ادامه داد: این در حالی است که برای مقاطع ارشد و دکترا امتحانات به علت تعداد کم کلاس ها به صورت حضوری و مجازی امکان پذیر خواهد بود و به عبارتی امتحانات در صورت توافق استاد و دانشجو و دانشکده آنها در این مقاطع به صورت حضوری برگزار خواهد شد در غیر این صورت مجازی خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اینکه نمره دهی دانشجویان به صورت کامل در اختیار اساتید می‌باشد عنوان کرد: در این ترم مقرر شده که ارزیابی مستمر در نمره دهی دانشجویان ضریب بیشتری را داشته باشد. ارزیابی‌های مستمر نیز بر اساس انجام تکالیف، انجام پروژه ها، حضور در کلاس، فعالیت آنها و امتحانات میان ترم آنها خواهد بود.

زلفخانی با بیان اینکه تدابیر لازم در خصوص قواعد برگزاری امتحانات به صورت مجازی از جمله نحوه ارسال سوالات، نحوه ارسال پاسخ های دانشجویان به اساتید و نمره دهی آنها اندیشیده خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد ادامه داد: برای دانشجویان ارشد و دکترا به علت کم بودن کلاس ها و دروس، امکان رعایت فاصله مناسب وجود دارد البته پیش بینی می شود که غالب این دانشجویان نیز برگزاری امتحانات به صورت مجازی را انتخاب کنند.

وی به تعداد اساتید دانشجویان اشاره و ابراز کرد: تعداد اساتید تمام وقت حدود ۴۰۰ نفر و تعداد اساتید مدعو حدود ۲۵۰ نفر هستند. تعداد دانشجویانی که آموزش الکترونیکی می بینند نیز نزدیک به ۹ هزار نفر می باشد و تعداد یک هزار دانشجو دارای پایان نامه ارشد و دکترا و فاقد کلاس هستند. تعداد بسیار انگشت شمار و محدودی از دانشجویان به علت نداشتن امکانات یا سکونت در مناطق دوردست نسبت به حذف ترم و حذف درس اقدام کرده اند و با این درخواست آنها به علت شرایط خاصشان موافقت شده است.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشگاه در برگزاری امتحانات مجازی با دانشجویان همدلی و همراهی می کند افزود: امکان برگزاری کلاس های جبرانی در حال حاضر به علت مباحثی همچون خوابگاه، غذاخوری ها و مسافرت ها مقدور نیست اما مرخصی دانشجویان از طریق کمیسیون موارد خاص در حال پیگیری هستند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست