• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 17169

۸۰ درصد عوارض صدور پروانه احداث واحدهای صنعتی و تولیدی در زنجان رایگان شد

پیام ملّت- شهردار زنجان گفت: عوارض صدور پروانه احداث و توسعه کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در محدوده و حریم شهر زنجان به میزان ۸۰ درصد رایگان شد.

حبیب ملایی یگانه در گفت و گو با خبر نگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: برای اولین بار در میان دستگاههای اجرایی به لحاظ حمایت های جانبی از سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهر زنجان، نسبت به ارائه لایحه پیشنهادی و پیگیری مراحل طرح و تصویب از سوی شورای شهر در قالب بسته های تشویقی اقدام شد.

شهردار زنجان گفت: لایحه پیشنهادی با توجه به پتانسیل موجود در ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی و به منظور پویایی، ایجاد انگیزه و فراهم نمودن بسترهای لازم برای حمایت از تولید تنظیم و به شورای شهر جهت طی مراحل قانونی و اخذ مصوبه اجرایی ارسال گردید.

وی از تصویب و ابلاغ این لایحه برای اجرا توسط شورای شهر خبر داد و افزود: مجموعه مدیریت شهری از سرمایه گذار بخش صنعتی و تولیدی درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید، حمایت های بی دریغ درراستای شکوفایی، رشد و توسعه پایدار شهری می کند.

یگانه به ضرورت ارائه موافقت نامه های اصولی از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت در کاربری های مربوطه اشاره کرد و گفت: در صورت درخواست مجوز احداث و یا توسعه کارخانه و واحدهای صنعتی و تولیدی در محدوده و حریم شهر، کل عوارض صدور پروانه (داخل تراکم و سایر عوارض) با ۸۰ درصد تشویق و معافیت در جهت رعایت ضوابط شهرسازی و با اخذ تعهد مبنی بر تکمیل و بهره برداری این مجموعه در سالجاری می باشد.

شهردار زنجان اعمال معافیت و بسته های تشویقی برای صدور پروانه ساختمانی در کاربری های مسکونی، تقسیط بلند مدت و تخفیف عوارض با مجوز شورای شهر در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد را یادآور شد و تصریح نمود: احیاء و نوسازی بافت فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی درراستای ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد و اجرای طرح اقدام ملی مسکن منجرب ایجاد اشتغال در صنایع مختلف و جهش تولید در این حوزه است.

شهردار زنجان گفت: صدور مجوز احداث و تامین انبار یکی از شرکتهای صنعتی و تولیدی در زنجان و بخشودگی ۱۵۰ میلیارد ریالی واحد خدماتی و تولیدی دیگر که برای نخستین بار از سوی شورای شهر و شهرداری انجام شده است گام موثری در جهت حمایت، تسهیل و رفع موانع تولید در استان به شمار می رود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست