• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 17179

آغاز امتحانات از ۱۴ تیر؛ آغاز دروس عملی از ۱ مرداد

پیام ملّت-رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: بر اساس ابلاغ جدید معاونت آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، تاریخ شروع امتحانات از ۱۴ تیرماه و شروع دروس عملی از یک مردادماه خواهد بود.

ابراهیم احمدی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه تاریخ شروع امتحانات در دانشگاه الغدیر از ۱۴ تیرماه و در دانشکده قائم از ۲۱ تیرماه خواهد بود اظهار کرد: این در حالی است که امتحانات دروس نظری در تاریخ ۳۱ تیرماه به پایان خواهند رسید.

وی با بیان اینکه تاریخ پایان دروس نظری در دانشکده الغدیر در ۱۱ تیر ماه و در دانشکده قائم در ۱۷ تیرماه خواهد بود، ادامه داد: نحوه برگزاری امتحانات بیشتر به صورت مجازی خواهد بود و تنها امتحانات برخی از دروس عملی همچون تراشکاری، طراحی دوخت و مکانیک خودرو به علت عدم امکان برگزاری مجازی آنها، صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه به صورت آنلاین طراحی شده افزود: سوالات به صورت آنلاین در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. پاسخ ها نیز به صورت آنلاین، تصویری و در زمان مشخص از دانشجویان دریافت خواهد شد.

احمدی به وجود برخی از مشکلات در برگزاری کلاس های آموزش مجازی اشاره و ابراز کرد: مشکل اصلی این مجموعه عدم اتصال به بستر فیبر نوری جهت برگزاری کلاس های آموزشی مجازی است که این موضوع منجر به کاهش سرعت انتقال داده ها شده است. از این رو دانشگاه جهت مرتفع کردن مشکل فوق و اتصال به بستر فیبر نوری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه حمایت‌هایی از سوی استاندار در خصوص اتصال به فیبر نوری و مرتفع کردن مشکل فوق در برگزاری کلاس های مجازی صورت گرفته تهران نیز مساعدت های مالی لازم را در این زمینه داشته است ادامه داد: اینک با استفاده از دکل های مخابراتی مشکل اینترنتی به صورت موقتی برطرف شده اما نیاز به فیبر نوری همچنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان در خصوص تعداد دانشجویان و اساتید عنوان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی ۲ هزار نفر است این در حالی است که تعداد ۴۸۰ استاد به صورت حق التدریسی، ۱۸ نفر به صورت اعضای هیئت علمی و بخشی به عنوان مدرسین موظف مشغول به تدریس هستند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست