• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۶
  • شناسه خبر: 17987

کاهش مبتلایان در هفته های آینده، فقط در صورت ادامه روند استفاده از ماسک

پیام ملّت- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده ، طی یک هفته اخیر و با تبلیغات صورتی گرفته ۶۰ درصد از مردم از ماسک استفاده می کنند که اگر این روند ادامه یابد در هفته های آینده شاهد کاهش تعد ...

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جلسه ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: در نقاهتگاه های استان شاهد افراد نوجوان نیز هستیم که نشان می دهد سن ابتلا پایین آمده و مرگ و مکیر هم که قبلا بالای ۶۰ شصت سال بود اکنون سنسن پایین تری را شامل می شود.

وی گفت: هرچند کودکان به دلیل مقوامت بالای سیستم ایمنی کمتر مبتلا می شوند ولی در چرخه انتقال موثرند و ممکن است ناقل باشند برای همین بهتر است در ارتباط با بزرگسالان به ویژه سالمندان احتیاط کنند.

آرمانی کیان در خصوص جنسیت مبتلایان به کرونا نیز گفت: در برخی روزها تعداد زنان مبتلا ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از مردان است ولی در کل تا کنون مبتلایان ۴۸ درصد زنان و ۵۲ درصد مردان بوده اند.

وی ادامه داد: این امار نشان می دهد که زنان در مجامع خودشان رعایت فاصله را زیاد جدی نمی گیرند و یا از روسری به جای ماسک استفاده می کنند که باید گفت: روسری نمی تواند جای ماسک چند لایه را بگیرد و عملا تاثیری در عدم ابتلا نخواهد داشت .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: تا همین لحظه هیچ اجماعی برای تولید واکسن در هیچ کجای جهان صورت نگرفته و صاحب نظران بیماریهای عفونی و ویروس شناسی نیز تا کنون تاییدی بر ساخت واکسن کرونا نداشته اند.

وی افزود: هر چند شرکت های مختلف تبلیغات عجیبی را در ابن خصوص شروع کرده اند ولی واقعیت این است که رفتا ر این ویروس انقدر ناشناخته هست که هر روز علایم جدیدی در مبتلایان ظاهر می شود و با اینکه روزهای اول خود را با تب و سرفه نشان می داد امروز مشکلات گوارشی و کلیوی و .. همراه است و این تغییر رفتار ویروس نشان دهنده این است که ما با دشمنی در حال مبارزه هستیم که نه واکسن جدی دارد و نه ذرفتار قابل پیش بینی و نه در مان مشخص.

آرمانی کیان کمبود نیروی تخصصی و کمبود اعتبار و نیاز به تجهیزات پیشرفته در صورت افزایش مراجعه به مراکز را از مشکلاتی عنواتن مرد که سیستم درکمان با ان مواجه است .

آرمانی کیان تعداد مبتلایان در زنجان را تا کنون ۵ هزار و ۹۰۸نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستری ها ۵۶۳ نفر و تعداد بیمارانی که امروز تسن مثبت کرونا داشته اند ۴۸ نفر و تعداد فوتی های ۲۴ ساعت گذشته را ۳ نفر در استان بوده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست