• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 17992

زنجان در سال جهش تولید به قطب تولید مواد شوینده و بهداشتی کشور تبدیل می‌شود

پیام ملّت- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تلاش بر این است تا طی ماه‌های آینده زنجان در تولید محصولات شوینده، بهداشتی و صنایع غذایی نیز به قطب تولید کشور تبدیل شود.

زنجان در سال جهش تولید به قطب تولید مواد شوینده و بهداشتی کشور تبدیل می‌شود

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از ایرنا، رامین میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:زنجان قطب صنعت نساجی، روی و محصولات برق پرقدرت بوده و ۴۰ درصد سهم بازار کشور در تولید محصولات دخانی را به خود اختصاص داده و تلاش بر این است تا طی ماه‌های آینده در تولید محصولات شوینده، بهداشتی و صنایع غذایی نیز به قطب تولید کشور تبدیل شود.

وی گفت: سه محور به عنوان برنامه اصلی در راس فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای توسعه و رونق اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این محورها شامل توجه به بخش کشاورزی، توجه به بخش صنعت، معدن و تجارت و توجه به بخش خدمات به‌ویژه گردشگری است.
میرزایی گفت: در بخش کشاورزی، توجه ویژه به بهره‌وری و در این راستا تاکید بر مواردی از جمله کاهش ضایعات کشاورزی، مصرف بهینه آب، توسعه اقتصاد کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی بوده و تلاش می‌کنیم تمام منابع را به سمت تکمیل زنجیره تولید، جذب و هدایت کنیم.
وی، صنعت را پایه و محور توسعه استان خواند و اظهار داشت: بر مبنای آمار سال ۹۶ به عنوان پایه آماری ۲۰ درصد در محصولات غذایی و آشامیدنی، ۳۱ درصد در ساخت فلزات اساسی، ۱۳.۵ درصد در ساخت ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی طبقه‌بندی‌شده، ۳.۸ درصد در منسوجات و ۳۱.۷ درصد در سایر محصولات، ارزش افزوده ایجاد می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق این آمار یک هزارو ۲۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با هفت هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و ۴۳ هزار نفر اشتغال، فعال بوده و در حال حاضر  ۲ هزارو ۲۱۷ فقره درخواست با پیش‌بینی سه هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و ۶۳ هزار نفر اشتغال وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا این مجوزها را در سال جهش تولید به بار بنشانیم.
وی افزود: ۳۲۱ معدن با ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه و سه هزارو ۲۰۰ نفر اشتغال در استان فعال بوده و از ۷۵ نوع ماده معدنی موجود در کشور، ۳۶ مورد در این استان استخراج می‌شود.
میرزایی ادامه داد: در بخش تجارت نیز شمش روی، کنسانتره سرب، کاغذ کرافیت، ترانسفورماتور و انواع سیم و کابل، مهمترین کالاهای صادراتی استان زنجان هستند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: جذب تسهیلات سرمایه در گردش، راه‌اندازی سریع پروژه‌های نیمه‌تمام و احیای واحدهای تعطیل، اولویت برنامه‌های این سازمان در بخش صنعت، معدن و تجارت است.
وی با بیان اینکه توجه ویژه در بخش خدمات به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، ابراز کرد: این امر به این دلیل است که هم سهم بخش خدمات و گردشگری استان پایین‌تر از متوسط کشوری بوده و هم ظرفیت و بستر لازم برای ایجاد اشتغال، توسعه و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اهم برنامه‌های سال ۹۹ در راستای برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: اخذ مصوبه سند آمایش سرزمینی استان و تلاش برای اجرایی کردن آن، مبادله سند جهش تولید استان با سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی کردن نتایج مطالعات توسعه اشتغال و منظومه روستایی و پیگیری اجرای پروژه‌های جهش تولید با همکاری بانک‌ها و بخش خصوصی از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی افزود: ۶۵ پروژه در نقشه راه جهش تولید استان، تدوین و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود که ۲۵ مورد به تصویب رسید و اجرای آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست