• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۸
  • شناسه خبر: 17981

افزایش زاد ولد پرندگان در پی وفور پوشش گیاهی/ زاد ولد کبک به صورت ویژه افزایش یافته است

پیام ملّت-فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: امسال میزان زاد و ولد پرندگان و چهارپایان به علت افزایش میزان بارندگی ها و وفور پوشش گیاهی با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

اسماعیل قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: با توجه به اینکه پرندگان در لا به لای علوفه و پوشش گیاهی به صورت پنهانی و مخفی لانه گذاری و زاد و ولد می کنند از این رو زمانی که بارندگی ها خوب باشد و پوشش گیاهی فراوان شود میزان زاد و ولد پرندگان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال زاد و ولد کبک به صورت ویژه افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: مشاهده می‌شود که یک کبک ۱۰ تا ۱۲ جوجه را به دنبال خود دارد. البته در برخی از مناطق جوجه ها قادر به پرواز هستند اما در مناطق ییلاقی و سردسیر جوجه ها هنوز قادر به پرواز نیستند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه زاد و ولد پستانداران در مهر ماه آغاز می‌شود ادامه داد: البته آمارهای موجود در خصوص زاد و ولد چارپایان و پرندگان نیز به صورت رسمی نیست چراکه سرشماری در این خصوص به صورت سالانه انجام می شود.

قلی زاده به تاثیر افزایش چندین برابری جریمه در کاهش میزان شکار و شکارچیان اشاره و تصریح کرد: آن دسته از شکارچیانی که از افزایش چندین برابری جرایم شکار اطلاع دارند کمتر اقدام به شکار می کنند و از این رو افزایش جرایم شکار بر روی این دسته از شکارچیان موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه آمار تخلفات امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است خاطرنشان کرد: در طی ۳ ماهه نخست سال هیچ موردی از شکار قوچ، میش و کله بز مشاهده نشده است. امید است که پس از این نیز مواردی از شکار و شکارچی در استان زنجان گزارش داده نشود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست