• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 17983

پرداخت کمک های نقدی و تسهیلات به کرونا زده های عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

پیام ملّت- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: کمک های نقدی و تسهیلات کم بهره به اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان که مبتلا به کرونا هستند، پرداخت می شود.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه کمپین روستای بدون کرونا در جهت حمایت از افراد در مقابل کرونا از تاریخ اسفند ۹۸ راه اندازی شده است اظهار کرد: در کمپین گفته شده تسهیلات ۳ میلیون تومانی کم بهره و کمک های نقدی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی به اعضا صندوق که مبتلا به بیماری کرونا شده اند پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ۳ میلیون تومانی کم بهره و بدون ضامن به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت و پس از آن ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از مستمری آنها کسر خواهد شد ادامه داد: کمکهای نقدی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی نیز به بیمه شدگان این صندوق پرداخت می شود. البته تاکنون به ۱۴ نفر بیمه شدگان و مستمری‌بگیران مبتلا به کرونا کمک های نقدی و تسهیلات پرداخت شده است که ۵ تن از آنها مستمری بگیر و بقیه آنها بیمه شده بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در صورت ابتلا به کرونا کد ملی خود را به همراه مدارک پزشکی خود به سامانه ۳۰۲۷ ارسال کنند تا با آنها تماس گرفته شده و از آنها حمایت صورت گیرد.

عباسی با بیان اینکه طبق بخشنامه‌ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان موظف است تا پایان سال از میان ۱۲۷ هزار نفری که عضو صندوق هستند اما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند جذب انجام دهد عنوان کرد: سهمیه ابلاغی استان در این خصوص برای ۳ ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۸۳ نفر بوده است.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در ۳ ماهه نخست سال جاری موفق به جذب ۶۱۸ نفر شده است به عبارتی ۱۲۷ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی فوق جذب صورت گرفته است. البته برای نمونه شدن استان در موضوع تحت پوشش قرار دادن اعضای صندوق که فاقد هرگونه بیمه ای هستند تا پایان سال باید تعداد ۴ هزار و ۸۳۴ نفر جذب صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان زنجان در خصوص اقساطی شدن پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند در ثبت نام اولیه نخستین حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت کنند و پس از آن در مراحل تمدید حق بیمه به صورت اقساطی نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند. حق بیمه بیمه شدگان مبلغ ۳۳۰ تا ۴۸۰ هزار تومان است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست