• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۰
  • شناسه خبر: 17999

مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش یافت

پیام ملّت-مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: امسال مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

کریم نصیری مقدم در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: اگر مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و اداری مدیریت مصرف برق داشته باشند و الگوی مصرف برق را رعایت کنند خاموشی برق نخواهیم داشت. در غیر این صورت با توجه به محدودیتی که در شبکه های تولید، انتقال و توزیع وجود دارد خاموشی یک امری طبیعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا به لحظه خاموشی برق در استان زنجان نبوده است که این موضوع نیز به شکرانه همراهی تک تک مشترکین به ویژه صنایع، خانگی و تجاری بوده است ادامه داد: اینک میزان مصرف برق استان معادل ۵۶۵ مگابایت است که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است. چرا که در سال پیش میزان مصرف برق معادل ۵۳۵ مگابایت بوده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه همراهی تک‌تک مشترکین صنعتی در میزان مصرف برق تأثیرگذار است عنوان کرد: ما با تک تک مشترکین صنعتی و تاثیرگذار، مشترکین کشاورزی، اداری و CNG تفاهم نامه بسته‌ایم و امیدواریم که این مشترکین به این تفاهم نامه مقید باشند.

نصیری مقدم در خصوص تفاهم نامه فوق یادآور شد: ۱۱ گونه طرح پاسخگویی بار با مشترکین وجود دارد. البته برای مشترکین بخش صنعت تفاهم نامه های مختلفی وجود دارد و ما با آنها در خصوص تعطیلی تابستانی، تعمیرات تابستانی، جابجایی اوج ساعت بار آنها، کاهش بار در اوج بار و ذخیره عملیاتی تفاهم کرده ایم تا در صورت عملکرد این موضوعات را رعایت کنند و به این طریق از وقوع خاموشی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مشترکین صنعتی در استان زنجان مقدار مصرف انرژی غالب را به خود اختصاص داده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با جمعیت کل مشترکین بسیار کم است ادامه داد: بیش از ۵۲ درصد انرژی در بخش صنعت مصرف می شود این در حالی است که ۲۵ درصد مصرف برق به بخش کشاورزی و ۲۰ درصد مصرف برق به بخش خانگی اختصاص دارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست