• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 18120

تضمین ماندگاری ۱۸ ماهه آسفالت از پیمانکاران خواسته می شود

پیام ملّت-شهردار منطقه ۲ زنجان گفت: شهرداری قصد دارد از طریق مناقصه عمومی و عقد قرارداد با شرکت های پیمانکار بزرگ نسبت به تجمیع و ترمیم آسفالت ها اقدام کند.

نعمت بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در حال حاضر ترمیم آسفالت ها در حال انجام است چراکه ۳ نفر از پیمانکاران که در استعلامات شرکت کرده اند مشغول ترمیم آسفالت ها هستند.

وی از نبود پیمانکار جهت ترمیم مابقی ترمیم آسفالت ها خبر داد و گفت: پیمانکاری که بتواند ترمیم آسفالت چند محله را باهم انجام دهد نیست لذا تصمیم گرفته شده که همه ترمیم ها به صورت یک جا به مناقصه شرکت پیمانکاری گذاشته شود تا همه ترمیم ها به شرکت پیمانکار برنده در این مناقصه واگذار شود.

شهردار منطقه ۲ زنجان با بیان اینکه ماشین آلات، کارگر و آسفالت دست شرکت پیمانکار منتخب خواهد بود افزود: آسفالت در اختیار پیمانکاران قبلی داده شده است تا به صورت دستمزدی نسبت به پخش آسفالت ها اقدام کنند اما باتوجه به اینکه پیمانکاران گفته شده توانایی انجام چند کار را به صورت همزمان ندارند به همین علت ۲ تا ۳ پیمانکار دیگر احتیاج است از این رو مابقی ترمیم ها تجمیع و به شرکت پیمانکاری بزرگ واگذار خواهد شد.

بیگدلی کار ترمیم آسفالت منطقه انصاریه را اتمام شده خواند و ادامه داد: ترمیم آسفالت در منطقه اراضی و در منطقه بیسیم زنجان نیز در حال انجام است.

وی درخصوص میزان اعتبارات اختصاص داده شده به ترمیم و لکه گیری آسفالت ها عنوان کرد: میزان اعتباراتی که امسال به موضوع ترمیم و لکه گیری آسفالت اختصاص داده شده معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است همچنین اعتباری نیز از سال پیش معادل یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان جمع آوری شده تا در این مسیر هزینه شود.

شهردار منطقه ۲ زنجان با بیان اینکه امسال برای استاندارد بودن و دوام لکه گیری ها تضمین ماندگاری ۱۸ ماهه درخواست شده است عنوان کرد: معاونت عمرانی شهرداری استاندارد ها و افزودنی های لازم را تعیین و به پیمانکاران ابلاغ می کند.

بیگدلی پیرامون علل بی کفیت بودن و ماندگاری پایین آسفالت ها یادآور شد: پخت آسفالت، مصالح به کار رفته در آسفالت ها، فصل زمستان و پاشیدن ماسه و نمک بر روی آسفالت از جمله علل پایین بودن دوام آسفالت ها است. چنانچه درزگیری های آسفالت ها به موقع انجام شود امکان ورود آب به آن مکان وجود نخواهد داشت و همین موضوع منجر به افزایش دوام آسفالت خواهد شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست