• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۴
  • شناسه خبر: 18150

امتحانات پایانی سوادآموزان در مناطق قرمز استان لغو شد

پیام ملّت- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امتحانات سواد آموزان بنا بر صلاحدید ستاد مقابله با کرونا در ۴ منطقه قرمز خرم دره، ابهر، ناحیه ۱ و ناحیه ۲ لغو شد.

فرحناز فتحی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در طی این ۲ هفته بنا بر صلاحدید ستاد مقابله با کرونا و جهت رعایت سلامت آموزش دهندگان، سوادآموزان و مراقبین برگزاری امتحانات در مناطق قرمز از لحاظ شیوع کرونا متوقف شد اما از هفته آینده درصورت اعلام تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا استان، امتحانات سواد آموزان ادامه خواهد یافت.

وی از تعریف حوزه های محل آزمون به صورت هفتگی خبر داد و گفت: حوزه های امتحانی بر اساس اعلام آمادگی آموزش دهندگان توسط کارشناسان مناطق در سامانه سوادآموزی جهت اخذ امتحان از سواد آموزان تعریف می شود.

فتحی ادامه داد:آزمون های پایانی دوره های سوادآموزی در حال حاضر به اتمام نرسیده و در سایر مناطق به غیر از ۴ منطقه گفته شده در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه کلاس های جبرانی سوادآموزی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده ادامه داد: از اواخر خرداد ماه نیز آموزش دهندگان آمادگی سوادآموزان را جهت حضور در امتحانات اعلام کردند و امتحانات سواد آموزان به ترتیبی که از سوی آموزش دهندگان اعلام آمادگی شده بود با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در ۱۴ منطقه برگزار شد.

فتحی در خصوص کارنامه سواد آموزان اظهار داشت: پس از اتمام امتحانات و تصحیح اوراق امتحانی نمرات در سامانه ثبت می شود و پس از تایید استانی و رصد کشوری کارنامه صادر می شود. درصورتی که سواد آموز موفق به کسب نمره قبولی نشده باشد بنا بر درخواست منطقه پس از گذشت ۱۵ روز حوزه امتحانی مجدد برای اخذ امتحانات تجدیدی تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونت سوادآموزی استان به کمک خیرین نسبت به تهیه امکاناتی از قبیل ماسک و دستکش اقدام کرده و آنها را به صورت رایگان در اختیار سواد آموزان قرار می دهد افزود: همچنین با کمک معاونت پشتیبانی همه حوزه ها پیش از برگزاری هر آزمون ضدعفونی می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: مقرر شده که آزمون های اولیه تا ۱۰ مرداد به اتمام رسد اما با توجه به لغو شدن برخی از آزمون ها مجدد از سازمان مجوز لازم جهت ادامه آزمون ها اخذ می شود. البته حدود ۶۰ درصد از امتحانات تا پایان مرداد ادامه خواهند داشت./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست