• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 18116

امکان ثبت نام برای همه صنعتگران در سامانه کارا فراهم است

پیام ملّت-سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: کمک های بلاعوض به ۴۵ نفر از صنعتگران با شرایط ویژه اعطا شد.

الناز خدایی فرد در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: کمک های بلاعوض فوق از محل اعتبارات ملی به ۲۰ نفر صنعتگر و از محل اعتبارات استانی به ۲۵ نفر صنعتگر داده شد.

وی میزان کمک های بلاعوض را مبالغ ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک ها به علت محدود بودن اعتبارات تنها به عده خاصی از صنعتگران با شرایط ویژه اعطا شده است و در حال حاضر این کمک ها به اتمام رسیده و پرداختی در این خصوص صورت نمی گیرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: بیمار بودن صنعتگر، تعطیلی کارگاه یا اشتغال زایی از جمله علل اعطای کمک های بلاعوض بوده است.

خدایی فرد از واریز کمک های بلاعوض برای صنعتگران خانواده ایثارگر خبر داد و گفت: لیست صنعتگران خانواده های ایثارگر جهت معرفی به تهران ارسال شده و تحت بررسی قرار دارند و به زودی مبالغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲ میلیون تومان برای آنها واریز خواهد شد.

وی در خصوص تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان کرونا عنوان کرد: پرداخت این تسهیلات در قالب یک فرایند ملی صورت گرفته و تا تاریخ ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت. اطلاع رسانی ها صورت گرفته که کارفرمایان، خوداشتغالان و حتی صنعتگرانی که بیمه نیستند می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان میزان تسهیلات حمایتی کارفرمایان را معادل ۱۶ میلیون تومان برای هر نفر بیمه شده با نرخ بهره ۱۲ درصد و دوره تنفس ۳ ماهه اعلام کرد و گفت: دوره بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه خواهد بود.

خدایی فرد میزان تسهیلات حمایتی صنعتگرانی که فاقد بیمه هستند را معادل ۶ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این تسهیلات نیز با دوره تنفس ۳ ماهه و دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه خواهد بود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست