• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۴
  • شناسه خبر: 18483

حضور سه فیلم ایرانی در جشنواره شانگهای چین

پیام ملّت-سینمای ایران با سه نماینده در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای شرکت می‌کند.

به گزارش « پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از ایرنا، سه فیلم ایرانی نجیبه، گورکن و خرچنگ در بیست وسومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که از ۲۵ ژوئیه تا ۲ اوت (۱۲-۴ مرداد ۹۹) در دو بخش فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود، نمایش داده خواهند شد.


نجیبه اولین فیلم بلند سینمایی مصطفی گندمکار خالق فیلم کوتاه و پرافتخار آلان و گورکن ساخته کاظم ملایی، در بخش استعدادهای جدید آسیایی روی پرده رفته و فیلم کوتاه خرچنگ آخرین ساخته شیوا صادق‌اسدی خالق انیمیشن قدم یازدهم، نیز در بخش جام طلایی این جشنواره با دیگر فیلم‌های حاضر به رقابت می‌پردازد.  


سینماهای چین پس از چهار ماه تعطیلی از امروز دوشنبه ۲۰ ژوئیه برابر با ۳۰ تیر بازگشایی شدند. جشنواره شانگهای نیز قرار است سهم خود را در جلوگیری از انتشار گسترش ویروس کرونا ایفا کند؛ بدین ترتیب جشنواره امسال در غیبت میهمان خارجی برگزار می‌شود و بلیت‌های این رویداد از امروز و تنها به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید.


قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی به عنوان نماینده ایران در دوره قبل این جشنواره معتبر سینمایی خوش درخشید و سه جایزه از جمله جام طلایی را از آن خود کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست