• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۵
  • شناسه خبر: 18500

عرضه دام برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد

پیام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از افزایش ۱۵ درصدی جمعیت دامی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مجید اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به علت کاهش موضوع خشکسالی دامداران دام خود را نگه داشته و از عرضه آن خودداری می‌کنند و این امر موجب افزایش زاد و ولد در میان دام ها و ایجاد تراکم و افزایش جمعیت دامی شده است.

وی با بیان اینکه روستاییان و دامداران اکنون که فصل ییلاق است به علت وفور علوفه از عرضه دام خود به کشتارگاه ها تا فصل پاییز خودداری می کنند افزود: در پاییز علوفه کاهش می یابد لذا دامداران و روستاییان جهت خرید علوفه باید متقبل هزینه های شوند به همین علت اقدام به عرضه دام خود می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کشتارگاه در صورت عرضه دام به آن تا سقف ظرفیت خود جهت تامین هزینه هایش اقدام به کشتار می کند ادامه داد: علت پایین آمدن میزان کشتار در کشتارگاه ها عرضه نشدن دام به آنها است.

وی از عدم تغییر قیمت دام علی رغم وجود تورم فراوان خبر داد و گفت: برخی از واحدهای پرواربندی تعطیل و غیرفعال شده اند برخی دیگر نیز در شرف تعطیلی هستند. چراکه قیمت دام پایین است اما هزینه های کارگر، علوفه، واکسن، دارو و حتی دستمزد چوپان گران شده، از سوی دیگر مردم اوضاع مالی مساعدی ندارند و قدرت خرید آنها کاهش یافته است به همین علت سرانه مصرف گوشت قرمز پایین آمده است.

اسکندر پور پایین آمدن سرانه مصرف گوشت قرمز یا به عبارتی کاهش تقاضا را همراه با پایین آمدن قیمت گوشت قرمز دانست و تصریح کرد: باتوجه به قیمت های کنونی عرضه دام برای دامداران صرفه اقتصادی نخواهد داشت./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست