• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۷
  • شناسه خبر: 18574

کیفیت آب شرب زنجان مطلوب است

پیام ملّت- مدیر کنترل کیفی آب شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: کیفیت آب شرب استان زنجان بر اساس استاندارد های فیزیکی و شیمیایی مورد تایید و مطلوب است .

کبری اترک در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: آزمایشگاه های سنجش کیفیت آب در ستاد استان شامل آزمایشگاه های میکروبی ، فیزیکی و شیمیایی ، بیولوژی و فلزات سنگین است و در شهرستان های زنجان آزمایشگاه ها میکروبی و فیزیکی و شیمیایی هستند.

کبری اترک آزمایشگاه های سنجش کیفیت آب در استان را ۷ آزمایشگاه مرکزی، زنجان، ایجرود، ماهنشان ، طارم و تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره عنوان کرد .

وی تعداد نیروهای متخصص دراین آزمایشگاه ها را ۲۲ نفر عنوان کرد و گفت : از این تعداد ۸ نفر در آزمایشگاه مرکزی و ۵نفر در آزمایشگاه شهرستان زنجان ، ا نفر در ایجرود و ۲ نفر در طارم ، ۲ نفر در ماهنشان و ۴ نفر نیز در تصفیه خانه ابهر و خرمدره مشغول هستند.

مدیر کنترل کیفی آب شرکت آب و فاضلاب زنجان میزان کلر ورودی آب را ۰٫۸ تا ۱pp عنوان کرد و گفت: کلر سنجی طبق بازه زمانی که داریم روزانه و بر اساس جمعیت طبق دستور العمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام می شود.

اترک گفت: کلر سنجی در نقاط دور استان نیز توسط آبدار آنجا انجام می شود ضمن اینکه مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز بر این امر نظارت دارند.

مدیرکنترل کیفی آب شرکت آب و فاضلاب زنجان، کیفیت آب شرب استان زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کیفیت آب شرب در استان طبق استاندار ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ و بر اساس پارامترهای فیزیکی و شیمیایی در محدوده استاندارد های تعیین شده است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست