• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۸
  • شناسه خبر: 18598

منتظر فرمایش مقام معظم رهبری و مراجع در مورد نحوه برگزاری عزاداری‌های محرم باشیم

پیام ملّت- معاون کل وزارت بهداشت در مورد نحوه برگزاری مراسم‌ سوگواری محرم، گفت: به افرادی که در این باره اظهار نظر می‌کنند توصیه می‌کنم که منتظر فرمایش رهبر معظم انقلاب و مراجع باشند و ببینند این بزرگان چگونه مراسم را بر ...

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، شب گذشته، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با بیان اینکه برای مشاهده اثر تغییر رفتار مردم بر مرگ و میر به بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته و برای مشاهده کاهش موارد بستری به بازه زمانی ۳ تا ۴ هفته‌ای نیاز است، گفت: در حال حاضر فقط تغییر رفتاری که از ۱۵ تیرماه تا به امروز در کشور مشاهده می‌شود استفاده بیشتر از ماسک است، اما همچنان بیش از ۳۰ درصد افراد جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند، در حالی که آمار استفاده از ماسک باید در کشور به ۸۰ الی ۹۵ درصد برسد. خوشبختانه در کشور میزان تعطیلی، مهمانی، تجمعات و مراسم ترحیم کاهش یافته است.

حریرچی افزود: از ۱۵ تیرماه، استفاده از ماسک در کشور اجباری شده و از این طرح حدود ۲۵ روز می‌گذرد و امیدواریم از چند روز آینده در کشور شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم. اکثر استان‌ها نسبت به گذشته که در رده‌های آبی و سفید جدول ارزیابی قرار داشتند به رنگ قرمز درآمده‌اند و این یعنی فاجعه؛ البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده و در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارد و به رنگ ماه‌های اسفند و فروردین درآمده است. حریرچی ادامه داد: کل فوت روزانه کشور در شرایط غیرکرونایی هزار نفر است؛ سالی ۳۸۰ هزار مورد فوت داریم. بیش از یک‌پنجم فوتی‌ها به دلیل کروناست. افراد جامعه باید این هشدار را جدی بگیرند و مراقب کودکان و جوانان و رفتار‌های اجتماعی آن‌ها نیز باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نیز گفت: اصل کلی در مراسم عزاداری محرم بر پیشگیری است و ما باید این موارد را به حداقل رسانده و طبق دستورات اسلامی نجات جان یک فرد از اوجب واجبات است؛ بنابراین برای مراسم عزاداری محرم شرایط خاصی در کشور اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: امکان برگزاری تجمعات و حضور دسته‌های عزاداری مانند سال گذشته وجود ندارد. از سوی دیگر تجمعات در فضا‌های بسته نیز ممکن نخواهد بود. به افرادی که در این رابطه اظهار نظر می‌کنند توصیه می‌کنم که منتظر فرمایش رهبر معظم انقلاب و مراجع باشند و ببینند این بزرگان چگونه مراسم را برگزار می‌کنند، زیرا همه ما خواهان یک مراسم معنوی مبتنی بر شعور و همراه با حفظ جان تمام مسلمانان هستیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست