• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۹
  • شناسه خبر: 18612

مشکل عمده زوجین زنجانی دخالت خانواده ها است/ میانگین دیالوگ روزانه میان زن و شوهرها ۵ دقیقه است

پیام ملّت-یک مشاور خانواده گفت: عمده مشکل زوجین در استان زنجان دخالت خانواده ها در زندگی زوجین است.

احسان فکور در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»اظهار کرد: زوجین باید بپذیرند که در زندگی زناشویی هر فردی به غیر از همسر حتی پدر و مادر بیگانه اند و نباید اجازه دخالت در زندگی زناشویی را به اطرافیان خود دهند و زوجین باید بدانند که حق همیشه با همسر است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد همسر خانه اول خود را خانواده قبلی خود می‌دانند افزود: زوجین باید مشکلات زندگی مشترک خود را از طریق کارشناسان متخصص بی‌طرف، مطالعه و یا از طریق گفتمان دوستانه با همسر حل کند و نباید مشکلات زندگی خود را با خانواده خود مطرح کند.

وی نبود دیالوگ در میان زن و شوهر در زندگی را به عنوان یکی از مشکلات عدیده زندگی های امروزی دانست و گفت: تحقیقات نشان می دهد با وجود اهمیت موضوع گفتمان دوستانه میان زن و شوهر میانگین دیالوگ روزانه آنها ۵ دقیقه است.

فکور به خرید جهیزیه سنگین در زندگی های امروزی اشاره و عنوان کرد: یکی از دلایل جذابیت و لذت های ازدواج های سنتی و قدیمی خرید تدریجی بسیاری از اقلام و کالاهای مورد نیاز خانه پس از ازدواج و به اتفاق همسر بوده است.

وی مقابله به مثل در زندگی زناشویی را ممنوع خواند و گفت: کلیدهای موفقیت در زندگی زناشویی ایثار، گذشت، همدلی، سازگاری و ارتباط دوستانه میان زوجین است. زوجین باید در زندگی ادبیات سازنده ای میان خود به کار گیرند.

فکور در پاسخ به خبرنگار پیام ملّت در مورد ازدواج آسان گفت: بزرگترین حسن ازدواج آسان ایجاد یک پس انداز برای زوجین و یا پیشگیری از مقروض و بدهکار شدن انها در شروع زندگی می باشد. این در حالی است که تجمل گرایی و برگزاری مراسم تشریفاتی و پر هزینه زندگی پر از چالشی برای زوجین رقم می زند.

فکور با اشاره به اینکه وضعیت اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه ما برگزاری مراسمات پر خرج عروسی را نمی پسندد ادامه داد: تحقیقات حاکی از آن است که ازدواج های سخت و پر از تشریفات تبعات منفی فراوانی در زندگی آینده زوجین به همراه دارد.وی مهمترین اصل در زندگی را تفاهم عنوان کرد و گفت: تفاهم ارتباطی با پول و درآمد و خرج کردن ندارد بلکه تفاهم زیر یک سقف کوچک با همدلی، گذشت، سازگاری و محبت هم ممکن خواهد بود. لذا زوجین باید نگرش و دیدگاه خود را به زندگی تغییر دهند و به دنبال چشم و هم چشمی نباشند.

وی با بیان اینکه زوجین باید بپذیرند که ۷۰ درصد از زندگی ناملایمات و منفی است تصریح کرد: در زندگی همه چیز همیشه خوب پیش نمی رود و روزهای خوب و بد در زندگی همه وجود دارد از این رو نباید کمال‌گرایی کرد و تصور غلط نسبت به زندگی داشت بلکه آنچه مهم است مدیریت زندگی در حین وقوع ناملایمات و مشکلات است.

فکور سازگاری را در زندگی مهم‌ترین عامل عنوان کرد و گفت: زوجین نباید با دیدن کوچکترین عیب و ایراد در طرف مقابل دلسرد شوند بلکه باید توقع نابه جای خود را پایین آورده و اصلاح نگرش در زندگی را در پیش گیرند و سعی کنند دوستانه و با گفتمان درست مشکلات خود را حل و فصل کنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست