• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۰
  • شناسه خبر: 18618

فعالیت ۴۵ ناظر بهداشتی در عید سعید قربان

پیام ملّت-مدیر کل اداره کل دامپزشکی استان زنجان از فعالیت ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار در روز عید سعید قربان در این استان خبر داد.

حاج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه از شهروندان درخواست می شود که با توجه به وجود بیماری کرونا از کشتار دام در منزل خودداری کنند و نذورات خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند اظهار کرد: این ۲۵ اکیپ در قالب ۴۵ ناظر بهداشتی بر سلامت دام و کشتار دام نظارت می کنند.

وی به وجود آمادگی در کشتارگاه ها جهت ذبح نذورات و پوست کنی آنها برای هم استانی ها اشاره و عنوان کرد: کشتارگاه ها از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۳ بعد از ظهر آماده خدمات رسانی به شهروندان در عید سعید قربان هستند.

مدیر کل اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کشتار در کشتارگاه ها با امکانات و تحت نظارت دامپزشکان و ناظران بهداشتی و شرعی انجام می شود تاکید کرد: مردم از مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام به خرید دام کنند.

حاج کاظمی هشدار داد: مردم در صورت خرید دام زنده و انتقال آن به منزل از دست کاری کنه بر روی بدن دام خودداری کنند و از ورود کنه ها به درون منزل خود جلوگیری کنند چراکه انتقال بیماری های مشترک از این طریق امکان پذیر است همچنین استفاده از دستکش، چکمه و ماسک در ذبح دام الزامی است.

وی با بیان اینکه چاقو، سینی و کارد در پایان کار با استفاده از وایتکس یا قرار دادن در آب جوش به مدت یک دقیقه ضدعفونی شود افزود: همچنین گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و پس از آن اقدام به مصرف شود.

مدیر کل اداره کل دامپزشکی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در مورد روند در پیش گرفته برای جلوگیری از ازدحام در کشتارگاه ها در عید سعید قربان خاطرنشان کرد: محوطه کشتارگاه فضای مناسب و به اندازه کافی جهت ذبح دام دارد از این رو دام به کشتارگاه تحویل داده می شود، شماره‌گذاری می‌شود و پس از آن لاشه بسته بندی شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست