• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۲
  • شناسه خبر: 18607

محل کنونی دفن زباله شهری اشباع شد/ نیازمند شناسایی و تخصیص زمین برای اجرای عملیات دفن زباله هستیم

پیام ملّت-شهردار آب بر طارم از اشباع شدن محل دفن زباله شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: شناسایی و تخصیص زمین برای اجرای عملیات دفن زباله در سال‌های آتی ضرورت دارد.

حجت‌الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: زمینی که به دفن زباله شهری در این شهرستان اختصاص داده شده بود به اشباع رسیده چرا که ۳۵ سال متوالی دفن زباله در این زمین انجام شده است.

وی در خصوص میزان زباله شهری به صورت روزانه در این شهرستان به خبرنگار پیام ملّت گفت: روزانه ۱۰ تن زباله شهری در این شهرستان تولید می شود که در این میان ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلو زباله عادی و غیرعفونی بیمارستانی وجود دارد. زباله های عفونی بیمارستانی توسط زباله سوزها در بیمارستان امحا می‌شود.

شهردار آب بر به موضوع زباله گردها اشاره و تصریح کرد: زباله گردی امری اجتناب ناپذیر است تعداد انگشت شماری از این قشر در این شهرستان وجود دارد که ساماندهی و توقف فعالیت آن ها ضمانت اجرایی و قضایی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و برآورد تعداد زباله گردها امکان پذیر نیست افزود: باتوجه به اینکه فعالیت این قشر آسیب پذیر به صورت غیررسمی و شبانه صورت می گیرد در حال حاضر شناسایی و محاسبه تعداد آنها ممکن نیست.

شعبانی روش جمع آوری زباله را در این شهرستان مکانیزه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله به روش مکانیزه و استاندارد انجام می‌شود و سپس این زباله ها به محل دفن زباله انتقال داده می‌شود.

شهردار آب بر از تفکیک زباله در مقصد خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر به علت شیوع بیماری کرونا تفکیک زباله در مبدا ممنوع شده است از این رو طبق قراردادی که با یک شرکت منعقد شده است تفکیک زباله در مقصد صورت می گیرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست