• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۷
  • شناسه خبر: 18766

زباله۹۰ درصد روستاهای زنجانرود با تراکتور جمع آوری می شود

پیام ملّت-بخشدار زنجانرود گفت: زباله‌های ۹۰ درصد از روستاهای بخش نیک پی از طریق تراکتور جمع آوری می‌شود.

حسین ولی بیگلو در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: محیط زیست درخواست انتقال زباله به شهر زنجان را داده است این در حالی است که این موضوع برای ما به علت حمل زباله های غالب روستاها با تراکتور قابل اجرا نیست.

وی در خصوص علت مطرح شدن جابه جابی و حمل زباله های نیک پی به زنجان افزود: با توجه به اینکه برخی از مناطق بخش نیک‌پی جزو مناطق حفاظت شده هستند محیط زیست درخواست انتقال پسماندهای بخش نیک پی به سایت مهتر یا به عبارتی مرکز دفن پسماند شهر زنجان را داده است.

بخشدار نیک پی با بیان اینکه بخش زنجان رود یک هفتم وسعت استان را تشکیل می دهد و این بخش به لحاظ بعد وسعتی از بسیاری از شهرستان های استان بزرگتر است تاکید کرد: در این بخش روستایی وجود دارد که در صورتی که بخواهد زباله خود را به مهتر انتقال دهد باید ۱۷۰ کیلومتر را طی کند و این موضوع با توجه به نرخ حمل و نقل و اعتبار مختصر عمرانی و جاری دهیاری عملیاتی نخواهد شد.

ولی بیگلو به مشکل دیگر در خصوص دفن زباله در نیک پی اشاره و تصریح کرد: مشکل دیگر در خصوص دفن زباله این است که محل های دفن زباله با روستا فاصله زیادی دارد و این مکان توسط فنس و از محل اعتبار دهیاری محصور شده است اما متاسفانه فنس های اکثر روستاها به صورت شبانه سرقت می شوند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست با جانمایی محلی جهت دفن پسماند در بخش نیک پی موافقت نمی کند و اصرار به جابه جایی و دفن پسماندهای بخش نیک پی به سایت مهتر زنجان را دارد افزود: اعتبار جاری محدود دهیاری کفاف هزینه جابه جایی زباله به زنجان را نمی دهد.

بخشدار نیک پی روش جمع آوری و دفن زباله‌های روستاهای نیک پی را سنتی اعلام کرد و گفت: چنانچه بخواهیم زباله‌های بخش نیک پی به زنجان انتقال داده شود باید ۲ ماشین سنگین جمع آوری زباله تهیه شود تا از ۲ طرف بخش جمع آوری زباله ها را شروع کند و به مهتر انتقال دهد.

ولی بیگلو خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله در روستاهایی که دارای دهیاری است از طریق دهیاری ها انجام می شود و زباله های عفونی درمانگاه ها نیز توسط خود درمانگاه ها امحا می شود.

وی در خصوص چگونگی تفکیک زباله در بخش نیک پی عنوان کرد: تفکیک زباله های خشک توسط مسئول جمع آوری زباله ها انجام می شود و خوشبختانه به علت مختصر بودن حجم زباله های تولیدی زباله گردها به این روستاها مراجعه نمی کنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست