• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۹
  • شناسه خبر: 20009

خدمات دندان‌پزشکی تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد/ رایگان بودن ترمیم دندان در همه مراکز

پیام ملّت - مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان از رایگان بودن ترمیم دندان در مراکز ملکی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: میزان مراجعه به این مراکز ۳۴ درصد کاهش یافته است.

علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال افراد تحت پوشش این سازمان گفت: ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، دستور رادیولوژی و آزمایش) ، رادیوگرافی تک دندان (گرافی پری اپیکال یا بابت وینگ)، کشیدن دندان‌های قدامی‌، خلفی و عقل، جرمگیری بالا و زیر لثه و آموزش بهداشت بروساژ هر فک و ترمیم دندان غیر از عصب کشی، در مراکز ملکی و مراکز خصوصی طرف قرارداد، با پوشش این بیمه انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به رایگان بودن ترمیم درمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی افزود: اما خدمات عصب‌کشی در این مراکز ارائه نمی‌شود، چرا که عصب‌کشی در هیچ جای دنیا رایگان نیست و بیمه‌گر تعهدی در این باره ندارد.

وی از وجود ۱۰ یونیت دندان پزشکی در سطح استان خبر داد و گفت: بیمارستان امام حسین (ع) دارای دو یونیت، بیمارستان امید ابهریک یونیت، درمانگاههای تخصصی حکیم هیدجی و روزبه در زنجان هر کدام دو یونیت و درمانگاههای شفای ابهر، شهدای خرمدره و سهروردی خدابنده هر کدام دارای یک یونیت دندانپزشکی هستند که خدمات رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

 محمدی از برنامه این سازمان برای افزایش خدمات دندانپزشکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: البته خدمات دندان پزشکی در سال جاری با شیوع ویروس کرونا محدود شده و تنها موارد اورژانسی دندان پزشکی پذیرش می شوند.

وی تعداد ویزیتهای انجام شده در نیمه نخست سالجاری را ۱۹ هزار و ۲۳۳ مورد اعلام کرد و افزود در شش ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۲۹ هزار و ۷۲ مورد خدمات ویزیت دندانپزشکی ارائه شده و این تعداد مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۳۴ کاهش را نشان میدهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود: همچنین طی نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۷۴ مورد کشیدن دندان، ۴۹۴۳ مورد ترمیم ، ۹۸۸ مورد جرم گیری‌، ۱۹۵۴ مورد نسج نرم و ۳۱۱ مورد نیز توسط مراکز ملکی ارائه شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست