• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 20124

مهارت‌آموزی در کنار آموزش رویکرد اصلی دانشگاه آزاد است

پیام ملّت-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه رویکرد راهبردی وجدید دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالت آموزشی و اجتماعی این نهاد بزرگ علمی برای دانشجویان «مهارت آموزی» در کنار «آموزش» است.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»علیرضا فیروزفر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ۵ جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: این تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان ، اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان و کلینیک صنعتی بسیج استان زنجان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد راهبرد و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالت آموزشی و اجتماعی این نهاد بزرگ علمی برای دانشجویان «مهارت آموزی» در کنار «آموزش» است، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به رویکرد دانشگاه‌ آزاد برای ایجاد مهارت‌های دوگانه در دانشجویان بیان کرد: درهمین راستا طبق الگوی طراحی شده  

بسته مهارت‌های مورد نیاز توانمندسازی جویندگان کار اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان یا بازماندگان از تحصیل با برنامه آموزشی منسجم و همزمان در دو «محیط مهارت آموزی و دانش آموزی و کار واقعی» محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از الگوهای آموزشی مناسب و اثربخش برای پاسخگویی به نیاز مهارت‌های شغلی بازار کسب و کار، کم کردن فاصله زمانی و مکانی بین «آموزش و کار» است، گفت: در این روش آموزشی، فاصله موجود حذف شده یا به حداقل می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ضمن تأکید بر وجود مهارت در افراد تصریح کرد: بدون توجه به مهارت‌های نرم آمادگی شغلی قادر نخواهند بود افراد جویای کار را به میزان کافی برای اشتغال‌پذیری و رویارویی با اقتضائات و چالش‌های محیط کسب و کار توانمند کنند.

وی افزود: با توجه به این که در سالیان اخیر فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص پیدا کردن شغل مناسب اقبال آنچنانی ندارند لذا دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با شعار دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین اقدام به انعقاد یک تفاهم‌نامه ۵ جانبه با ذینفعان اشتغال و صنعت کرده است و  بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان در یک برنامه مدون و مشخص در محیط واقعی، مهارت لازم برای ورود به کسب و کار و یا اشتغال در یک بنگاه خصوصی را می‌‎آموزد.

فیروزفر گفت: تبادل دانش و تجربیات عملی و فنی بین مدرسان و دانشجویان ، حرکت در مسیر ارتقای هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های آموزشی و محیط کار، کمک به بنگاه‌های اقتصادی فعال به منظور تربیت شناسایی و جذب نیروی کار ماهر مستعد و توانمند، آشنایی با محیط کسب و کار کسب تجربه و ایجاد آمادگی شغلی در دانش آموختگان و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموختگان برای ورود به عرصه اشتغال و کار آفرینی از اهداف نهایی این تفاهم نامه است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست