• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۴
  • شناسه خبر: 20238

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان

پیام ملّت- با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان امکان ارتباط ویدئویی همزمان ۴ شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین افتتاح دفتردادرسی الکترونیک قضایی در زندان مرکزی زنجان گفت : با این اقدام امکان ارتباط ویدئویی همزمان ۴ شعبه محاکم با زندان فراهم شد .

رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی ها می تواند به صورت قابل ملاحظه ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است، چراکه به لحاظ سریع الوصول بودن اطلاعات و استفاده ازروش های نوین الکترونیکی محیطی امن و بدون محدودیت زمانی برای بررسی پرونده ها فراهم می شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد : با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان ، زندانیان از این به بعد می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق سامانه ثنا به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن مطلع شوندوی با بیان اینکه به لحاظ وجود برخی محدودیتها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک ضرورت بود .

صادقی نیارکی افزود :بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تأکید رئیس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همچنین عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا راه اندازی این دفاتر امکان برگزاری هم زمان ۴ دادرسی را فراهم می کند.

صادقی نیارکی در ادامه از مردم استان درخواست کرد :بصورت خودجوش با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در سامانه ثنا ثبت نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق شان می باشد .

وی از اقدام دیگر دستگاه قضایی استان که به همت دادستان مرکز استان انجام شده امکان ارتباط مجازی زندانیان و گفتگو با خانواده خود خبر داد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست