• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۵
  • شناسه خبر: 20292

صدرو دفترچه بیمه سلامت بدون آزمون وسع تا پایان سال

پیام ملّت-رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت استان زنجان گفت:براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تا پایان سال جاری بیمه شده های سلامت همگانی و روستایی بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه سلامت برخوردار می شوند.

فیروزه جباری در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: متقاضیان دفترچه اعم از صدور اولیه و یا تمدید می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه سلامت با اعتبار شش ماه برخوردار شوند و مطابق ضوابط برای این افراد دفترچه های ۱۲ برگی صادر خواهد شد و البته بیماران خاص دفترچه ۱۸ برگی خواهند داشت .

جباری گفت: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات مؤسسات خصوصی کماکان می‌توانند براساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت استان زنجان اظهار کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند و یا با اتمام اعتبارمجددا می توانند درخواست دفترچه بیمه سلامت بدهند.

 وی همچنین بیان کرد : دوره ۱۰ روز انتظار به دلیل عدم انجام ارزیابی وسع وجود ندارد و فقط بیمه ایرانیان با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار ۱۰ روزه قرار دارند.

جباری از متقاضیان پوشش بیمه خواست برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس https://www.ihio.gov.ir/ مراجعه و درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست