• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • شناسه خبر: 20296

بی‌توجهی شهروندان به کووید ۱۹/ تولید و پخش ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر عمومی

پیام ملّت – شهردار زنجان گفت: علی رغم اطلاع رسانی گسترده مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، متاسفانه در پیک سوم این بیماری با بی توجهی از سوی شهروندان مواجه هستییم.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» حبیب یگانه در جلسه مشترک با مسؤولان دادگستری زنجان اظهار کرد: درحال حاضر شهرداری ها با چالش ها و محدودیت های فراوانی به لحاظ اجرای تکالیف و وظایف قانونی روبرو هستند.

شهردار زنجان گفت: علی رغم اطلاع رسانی گسترده مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری کووید ۱۹، متاسفانه در پیک سوم این بیماری با بی توجهی فراوانی از سوی شهروندان خصوصا حمل و نقل عمومی و تدفین اموات در آرامستان جدید مواجه هستیم و کنترل این آسیب اجتماعی جبران ناپذیر  نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی دارد.

وی با اشاره به پرداخت یارانه نقدی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی درونشهری، افزود: درحال حاضر با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان و قرارداد فی مابین با رانندگان بخش خصوصی به تعداد ۹۰ دستگاه اتوبوس، روزانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و این منهای ۳۰ دستگاه اتوبوس تحت اختیار شهرداری است.

وی بودجه سالجاری شهرداری زنجان را ۵۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد : بخشی از بودجه مصوب به میزان ۲۴۵ میلیارد تومان برای فعالیتهای عمرانی در سرفصل های متعدد منجمله اصلاح معابر، آسفالت ریزی، توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، پروژه سبزمیدان، تکمیل تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی(ع)، بازگشایی خیابان پادگان، پارکینگ طبقاتی و سایر پیش بینی شده است که با افزایش قیمت مصالح و… دچار مشکلات عدیده ای شده ایم.

یگانه میزان درآمد حاصل از ارزش افزوده پیش بینی شده در ردیف های اعتباری بودجه سالجاری را ۱۶۰ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: درحال حاضر مبلغ  ۵۰ میلیارد تومان در ۷ ماهه سال وصول شده و با ۱۱۰ میلیارد تومان کسری درآمد در این بخش مواجه هستیم.

یگانه اجرای قانون رسیدگی به جرایم راهنمایی رانندگی و واریز ۷۰ درصد وصولی از این محل به حساب شهرداری‌ها را یادآور شد و عنوان داشت: از ۸ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده در بودجه ۹۹ برای اجرای پروژه های ترافیکی سطح شهر، تا کنون فقط ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در راستای تبادل موافقتنامه اخذ شده که با احتمال تخصیص ۱۰ درصدی آن همانند سالهای گذشته، حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز ترافیکی محقق خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به تولید و پخش ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر عمومی با افزایش اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، گفت: متاسفانه مجوزهای حفاری براساس ضوابط و مقررات اخذ نمی شود و با مشکل شرکت های خدمات رسان مخصوصا آب و فاضلاب شهری مواجه هستیم که به تعهدات خود عمل نمی‌کند و نمونه بارز آن خیابان‌های ضیایی، بهارستان، منظریه، اراضی پایین کوه و … است.

وی همجنین از افزایش سرانه فضای سبز شهری به میزان ۱۴ و نیم متر مربع خبر داد و افزود: افزایش و توسعه فضای سبز در حریم کمربند سبز شهری نیاز به تامین منابع آبی و پتانسیل های مالی لازم برای تملک باغات تحت تصرف اشخاص دارد همچنین خانه بوران در متراژ ۱۴۰ هکتار با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان و نیز گرده داغ بعنوان تفرجگاه شهروندان شهروندان در حال آماده سازی و بهره‌برداری است.

یگانه همچنین  به افزایش معضل سرقت اموال عمومی و ایجاد مشکلات عدیده برای شهرداری در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: برای کنترل امنیت عمومی در شهر ‌نیاز به همکاری نیروی انتظامی و سایر ارگانهای ذیربط داریم.

وی با اشاره به ساماندهی صدور مجوز استقرار وانت بارها در سطح شهر توسط سازمان صمت و کنترل آن از سوی پلیس راهور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: وانت بارها بعنوان  واحدهای صنفی موقت هستند و بنا به ضرورت در برخی محلات با هماهنگی های لازم مستقر شده که برای کنترل و ایجاد انضباط عمومی نیاز است هر دستگاه تکالیف قانونی خودش را به مرحله اجرا برساند./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست