• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • شناسه خبر: 20268

۶۷.۵ درصد از آبزیان استان در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود

پیام ملّت- رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۲۷ تن انواع آبزی در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود، بیان کرد: ۶۷.۵ درصد از کل تولید آبزیان در شهرستان ماهنشان اتفاق می‌افتد.

جواد تاراسی اظهار کرد: ۵۶۹ واحد آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان فعال است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۲۷ تن انواع آبزی در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود، بیان کرد: ۶۷.۵ درصد از کل تولید آبزیان در شهرستان ماهنشان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری مشغول هستند و رتبه نخست تولید آبزیان را در بین شهرستان‌ها را به خود اختصاص داده است.

تاراسی ادامه داد: کارخانه تولید خوراک آبزیان در حال بهره‌برداری و کارخانه فرآوری و بسته‌بندی با پیشرفت ۹۰ درصد در حال احداث است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه همه واحدهای فعال در سال ۱۳۹۸ مستقر در شهرستان ماهنشان در سال‌‌جاری نیز فعال است، خاطر نشان کرد: آبزی پروری از فعالیتهای اقتصادی بخش کشاورزی بوده که در سالهای اخیر از توسعه قابل قبولی برخوردار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار تن از ماهیان تولید شده در استان به استانهای گیلان ، مازندران، تهران ، البرز، آذربایجان شرقی ، اردبیل صادر می شود به کیفیت مناسب این محصول و بازار پسندی آن اشاره داشت.

تاراسی با اشاره به اینکه هیچ نهاده یارانه‌ای در اختیار آبزی پروران قرار نمی‌گیرد، افزود نمایندگی‌های فروش متعددی از کارخانه‌های استاندارد تولید خوراک ماهی در استان وجود دارد وکمبودی از بابت این نهاده تاکنون گزارش نشده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست