• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 20363

بهره برداری از ۴۱ پروژه عمرانی در هفته بسیج توسط سپاه/هرپایگاه یک خدمت درقالب پویش “سلیمانی ها “

پیام ملّت- جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان گفت: درهفته بسیج ۴۱ پروژه عمرانی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سرهنگ ابوالفضل طهماسبی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد اظهار کرد: بزرگترین خدمت بسیج در دوران دفاع مقدس دردفاع از اسلام و انقلاب بود که نیروهای بسیج با تمام وجود به میدان آمدند و ۸سال در مقابل تمامی کشورهایی که اسلام و انقلاب را هدف قرار داده بودند ایستادند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی گفت: شعار هفته بسیج امسال با عنوان«بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین» نامگذاری شده است. و ادامه راه انقلاب بعد از جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف در سپاه پاسداران در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و محرومیت زدایی ادامه داشت و همه اینها کارها برای دشمن بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین بود.

جانشین فرمانده سپاه زنجان گفت: ۱۸۱۶ پروژه عمرانی در قالب بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان انجام شده است که برخی از آنها مرمت و تکمیلی بوده است .

طهماسبی ازاجرای ۲۶۰۸ برنامه در قالب ۹۰ عنوان خبرداد و گفت: معاینه و ویزیت رایگان و اعزام پزشکان به مناطق محروم و اجرای پویش نذرخون و حضور گروه های امربه معروف در محله ها برای توصیه های بهداشتی و توزیع ماسک و پویش سلیمانی ها در قالب هرپایگاه یک خدمت و افتتاح فروشگاه کتاب دفاع مقدس و برپایی میز خدمت بخشی از این برنامه هاا ست .

طهماسبی افزود: در طی سال های ۹۸ و ۹۹ نیز ۵۰۱ پروژه عمرانی و ۱۹۲ پروژه غیرفرهنگی توسط بسیج در روستاها ومناطق محروم استان اجرایی شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ۴۸ پروژه نیز در دست اجراست، گفت: بیشتر این پروژه ها آبرسانی به مناطق محروم و روستاهای فاقد آب شرب است.

وی به اقدامات بسیج با شیوع ویروس کرونا و رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی از خانواده های نیازمند ۲۲۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد.

به گفته طهماسبی، توزیع ۱۵۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد، توزیع ۵ هزار نوشت افزار در بین دانش آموزان نیازمند، توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم، ضدعفونی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نقطه شهری و روستایی، راه اندازی ۱۰۹ کارگاه دوخت ماسک و توزیع ۳ میلیون ماسک رایگان در بین جامعه هدف از اهم اقدامات بسیج در لبیک به فرمان رهبری در همدلی و مواسات با آسیب دیدگان کرونا است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار گروه جهادی در قالب ۳۰ هزار نفر در رزمایش کمک مومنانه شرکت کردند، گفت: بسیج جامعه پزشکی نیز وارد عمل شده و در کنار کادر درمان به مقابله با ویروس کرونا می پردازند.

طهماسبی با اشاره به اینکه در طول خدمت بسیج در استان ۱۵۰ هزار مترمربع اماکن مذهبی، آموزشی، ورزشی و … به صورت عام المنفه راه اندازی شده است، گفت: در طول هفته بسیج، مجتمع آموزشی، فرهنگی شهدای زنجان که در قم احداث شده است، افتتاح می شود.

وی به راه اندازی ۵۵۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه های مقاومت بسیج استان خبر داد و گفت: بهره برداری از ۴۲ پروژه عمرانی، آبرسانی، کشاورزی، خانه عالم و مرمت مسجد از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج با رویکرد نهضت خدمت خالصانه در طول هفته بسیج است، گفت: در روز ۵ آذر بسته های معیشتی با همکاری خیرین در مساجد توزیع می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست