• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 20350

ذخیره بییش از ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در زنجان

پیام ملّت- مدیر اجرایی بانک خون بندناف زنجان گفت: بانک خون بندناف زنجان از زمان تاسیس تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره کرده است .

لیلی صمیمی مقدم در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه این مرکز از سال۱۳۹۰ آغازبه کار کرده است اظهار کرد: سلول های بنیادی بند ناف در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری ازجمله بیماری صعب العلاج، تالاسمی کم خونی های شدید، فلج مغزی، اوتیسم و ….. برای خود نوزاد و همچنین بستگان درجه یک او قابل استفاده است .

صمیمی مقدم گفت: اگر فرد نیازمند، نمونه تطابقی دربانک خون ایران نداشته باشد درهرجای دنیا قابل سرچ و پیگیری است و می توان آن را از کشورهای دیگر وارد کرد چون خون بند ناف درهمه مراکز ذخیره خون بند ناف دردنیا سیو می شود وطبق قرارداد بین المللی میتوان از آن استفاده کرد.

مدیر اجرایی بانک خون بندناف زنجان افزود: هزینه قرار داد ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد سه میلیون  و ۷۰۰ هزار تومان است که این مبلغ هم به صورت نقد و هم در قالب دوفقره چک قابل پرداخت است.

صمیمی مقدم هزینه نگهداری سالانه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی را نیز سالانه ۱۶۰ هزار تومان عنوان کرد .

وی گفت : به دلیل اینکه موسسه رویان ۱۳ سال است که فعالیت خود را شروع کرده فعلا خون بندناف برای ۲۰ سال ذخیره می شود و در سال های آتی با تجهیزامکانات این زمان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز بانک خون بند ناف زنجان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره به متقاضیان است گفت: خون بعد از جدا شدن کامل بند‌ناف از نوزاد قابل جمع‌آوری است و بعد از نمونه گیری توسط کارشناسان خون گیر این موسسه بلافاصله خون بندناف نوزاد جمع اوری شده بعد از انجام آزمایشهای لازم به تهران ارسال می شود و آنجا بعد از جداسازی سلول های آن در دمای ۱۹۵ درجه فریزمی شود و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد یا مادر وارد نمی‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست