• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • شناسه خبر: 20368

کمبود انسولین دراستان نداریم /بیمارانی که دارو دارند نگران تامین داروی خود درهفته های آتی نباشند

پیام ملّت- سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: کمبودهای دارویی مقطعی است و در حال حاضر دراستان کمبود انسولین نداریم .

دکتر مریم نوبرانی در گفت وگوبا « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: کمبود برخی داروها مربوط به تمام کشور است ولی در هرحال ما پیگیر هستیم که سهمیه استان را به موقع تحویل بیماران دهیم .

نوبرانی درخصوص کمبود داروی وارفارین برای بیماران قلبی نیز گفت: بیمارانی که داروی وارفارین مصرف می کنند نگران تامین داروی خود نباشند کمبودها درتمام کشور هست و مختص زنجان نیست. این بیماران با مشورت با پزشک خود و طبق نظر او اگر امکان استفاده ازداروی جایگزین وارفارین دارند می توانند از آن استفاده کنند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نگرانی بیماران از کمبود دارو کاملا به حق است گفت: اگر بیمارن واقعا برای هفته جاری خود دارو دارند نگران هفته های آتی نباشند چون ما در معاونت غذا و دارو قبل از اینکه نگرانی مردم را بشنویم افدامات لازم را جهت تامین دارو دراستان شروع کرده ایم.

نوبرانی تاکید کرد : همانطور که مشکل تامین انسولین مدتی قبل حل شد و امروز دراستان کمبود انسولین نداریم تامین داروهایی مثل وارفارین هم حل خواهد شد و بیماران در صورتی که دارو دارند برای تامین داروی هفته های آتی خود از مراجعه مکرر به داروخانه ها پرهیزکنند.

وی همچنین تاکید کرد: فروش آزاد و بدون نسخه داروی انسولین و وارفارین در داروخانه ها ممنوع است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست