• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • شناسه خبر: 20418

صدور مجوز فعالیت ۴۳ مرکز مثبت بهزیستی در زنجان

پیام ملّت- مدیر کل بهزیستی استان زنجان از صدور مجوز فعالیت ۴۳ مرکز مثبت بهزیستی در استان زنجان خبر داد.

محمد محمدی قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: فراخوان ثبت نام متقاضیان مراکز مثبت زندگی در اردیبهشت سال جاری در سطح کشور اعلام شد و۱۲۷ نفر متقاضی در استان جهت راه اندازی مراکز مثبت زندگی ثبت نام کرده‌اند که با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تاکنون صدور پروانه برای ۴۳ مرکز نهایی شده است.
وی افزود: ۲۰ مرکز در شهرستان زنجان، ۱۰ مرکز در شهرستان خدابنده، ۴ مرکز در شهرستان ابهر، ۲ مرکز در شهرستان خرمدره و ۲ در شهرستان طارم، ۲ مرکز شهرستان ماهنشان، ۲ مرکز ایجرود و ۱ مرکز سلطانیه شروع به کار خواهند کرد .
محمدی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقاء سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه‌های مختلف جامعه است، تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و… فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان مجموعه خدمات و فعالیتهای قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی را ۲۲ خدمت عنوان کرد و یادآور شد: در فاز اول پرونده های مستمری بگیر بین مراکز توزیع خواهد شد  و تا پایان سال سایر پرونده‌های حمایتی نیز در بین مراکز توزیع می‌شود .
محمدی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی پرداخت‌های مستمری از طریق سامانه ارمغان انجام می‌شود، گفت: از این رو اختلالی در پرداخت مستمری‌ها پیش نخواهد آمد .
وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۷۳ نفر از افراد تحت پوشش مستمری بگیر هستند و سایر افراد  نیز از دیگر خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند .
مدیر کل بهزیستی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و افزود: ورودی ها ی مرکز، راهروها، پله‌ها، همچنین رعایت سطوح شیبدار  فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز باید بر اساس استاندارهای و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت شود .
وی گفت: مسئولیت راهبری و نظارت بر مراکز مثبت زندگی در سطح شهرستان به عهده رئیس بهزیستی شهرستان و در سطح استان به عهده مدیر کل بهزیستی استان است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست