• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • شناسه خبر: 20430

ساخت، تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۲ پروژه عام‌المنفعه از محل زکات در زنجان

پیام ملّت- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ساخت، تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۲ پروژه عام‌المنفعه از محل زکات در زنجان خبر داد.

هدایت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه جمع آوری و هزینه کرد زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی و  ولی فقیه زمان است، گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این وظیفه به کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات واگذار شده و بر همین اساس پیگیری فرهنگ سازی ، گفتمان سازی ، ترویج و جمع آوری زکات از طریق این نهاد انجام می شود.

وی ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه گفت: قطعاً فرهنگ پرداخت زکات به عنوان فرهنگ غالب در جامعه جاری شده و  از محل منابع آن زمینه رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات آنها فراهم می‌شود.

صفری ادامه داد: در این صورت است که خدمت به مردم وجود مس گونه انسان را تبدیل به طلا می‌کند و وظیفه هر کارگزار نظام  به عنوان عنصری از جامعه ولایی ایفای نقش موثر در این بخش است.

دبیر شورای زکات استان زنجان افزود بر اساس آمارهای موجود ۸۱ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین و نیازمندان و ۱۹ درصد در امور فی سبیل ا… و ساخت، تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۲ پروژه عام المنفعه از جمله مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه عالم و پل در شهرستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مبنای هزینه کرد زکات نظر مودیان و پرداخت کنندگان زکات بوده و زکات جمع آوری شده در هر منطقه و محل در همان منطقه و محل هزینه می شود، افزود: تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل با نظر مودیان زکات هزینه شده و ریالی از این وجوهات در جای دیگر هزینه نمی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد در خط مقدم مبارزه با فقر است و اگر چالش اقتصادی اتفاق بیفتد می تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، تصریح کرد: راهبرد کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده های تحت حمایت بوده و تلاش می کنیم با راهبرد توانمندسازی و خروج توانمند شده خانواده های تحت حمایت از چرخه حمایتی راداشته باشیم./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست