• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۶
  • شناسه خبر: 20477

آماده باش امدادگران هلال احمر زنجان برای ارائه خدمات

پیام ملّت-سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به قرار گرفتن در وضعیت نارنجی هشدار جوی، هم اکنون امدادگران در پایگاه های امداد و نجات جاده ای این استان در حالت آماده باش برای امدادرسانی و پاسخگویی به حوادث هست ...

هب گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران یا احتمال کولاک، امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش برای پاسخگویی به هر گونه حوادث غیرمترقبه به صورت ۲۴ ساعته قرار دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه ها و سایر جاده های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال احمر در مراکز شهرستان های استان نیز آماده پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.

طاهری به آموزش امدادگران هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال احمر این استان در پایگاه های امداد ونجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع از آموزش های ویژه طرح” پنجشنبه های آموزشی” بهره مند می شوند.

وی اظهارداشت: توان افزایی پنجشنبه های آموزشی ویژه تیم های عملیاتی پایگاه های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع هر هفته به منظور ارتقای توان علمی و مهارتی نجاتگران در پاسخگویی سریع به سوانح انجام می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش عملی و مهارتی امدادگران و نجاتگران پایگاه های امداد و نجات و بازآموزی به منظور مسئولیت های اعضای تیم های عملیاتی را از اهداف طرح پنجشنبه های آموزشی برشمرد و افزود: با اجرای این طرح در تلاش برای بالا بردن سطح مهارت فردی و تیمی تیم های عملیاتی  و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف تیم های عملیاتی هستیم.

طاهری به تقویت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت انبارهای امدادی کشور و به تبع آن استان ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخگویی به موقع و مناسب به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبارهای جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در سطح استان زنجان دارد که بسته های غذایی توزیع شده در انبارهای امدادی یک ماهه و ۷۲ ساعته است.سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست