• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 20549

امدادرسانی هلال احمر زنجان به خودروهای در راه مانده

پیام ملّت- سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران هلال احمر به خودروهای در راه مانده ناشی از برف و کولاک در جاده های ارتباطی امدادرسانی کردند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امدادگران هلال احمر در ۲ مورد حادثه برف و کولاک اخیر برای ۱۲ نفر از افراد متاثر از حادثه، امدادرسانی و میان آنها تغذیه توزیع کردند.

وی اظهارداشت: علاوه بر این امدادگران برای ۹خودرویی که در برف و کولاک گرفتار شده بودند نیز امدادرسانی و اقدام به بستن زنجیر چرخ کردند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این امدادرسانی ها در آزادراه زنجان – قزوین و جاده زنجان – طارم انجام شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: سه تیم امداد و نجات برای این هموطنان امدادرسانی و آنها را به محل های امن هدایت کرده اند.وی یادآوری کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران یا احتمال کولاک، امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش برای پاسخگویی به هر گونه حوادث غیرمترقبه به صورت ۲۴ ساعته قرار دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه ها و سایر جاده های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.

طاهری خاطرنشان کرد: علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال احمر در مراکز شهرستان های استان نیز آماده پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.وی به تقویت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت انبارهای امدادی کشور و به تبع آن استان ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخگویی به موقع و مناسب به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبارهای جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در سطح استان زنجان دارد که بسته های غذایی توزیع شده در انبارهای امدادی یک ماهه و ۷۲ ساعته است.

طاهری از رانندگان عبوری از جاده های استان خواست، خودورهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ و چراغ های مه شکن کنند تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از شرایط جوی موجود نباشیم.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست