• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۱۷
  • شناسه خبر: 20628

نمایشگاه هفته پژوهش زنجان مجازی برگزار می شود

پیام ملّت- معاون پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: امسال به دلیل شرایط به وجود آمده نمایشسگاه اها و جشنوراه های هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار خواهد شد .

موسوی  در خصوص برنامه های هفته پژوهش پارک علم و فناوری استان  در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  اظهار کرد:ریاست ستاد هفته پژوهش با استاندار است و جانشین ستاد هم آقای نجفیان رئیس دانشگاه زنجان است. درکنار ایشان جشنواره ها و کمیته های مختلف است که یکی از آنها کمیته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناوری و فن بازار است  که در حال فعالیت است .

موسوی گفت: این نمایشگاه ها و  جشنواره ها سال گذشته به صورت حضوری بود و امسال به دلیل شرایط به وجود آمده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

موسوی تجلیل از پژوهشگران برتر را یک از برنامه های نمایشگاه عنوان کرد و گفت:این غرفه ها و پژوهشگران از طرف ستاد استانی تجلیل خواهند شد و برای هرکدام یک پوستر طراحی میشود که درنهایت می توانند ارتباط بگیرند.

وی افزود: در این نمایشگاه مثل سال گذشته سوال هفته پژوهش را خواهیم داشت و عموم مردم در این مسابقه شرکت خواهند کرد.

موسوی درخصوص نحوه انتخاب غرفه های برتر نیز گفت: غرفه های برتر از طرف کمیته  انتخاب خواهند شد ، سال های گذشته براساس غرفه آرایی و کیفیت ارائه شده بود ولی امسال صرفاً براساس کیفیت سنجیده خواهد شد و اگر براساس اطلاعات کیفی بنا شده باشند انتخاب می شوند.

معاون پارک علم و فناوری استان زنجان ادامه داد: رویدادهای آموزشی هم امسال داریم که درمدت زمان نمایشگاه به صورت وبینار برگزار می شود با مشارکت دانشگاه ها و پارک که ما استعلام کرده و فراخوان زده ایم به اساتیدی که  مایل اند دوره ای را برگزار کنند پارک علم و فناوری بستر آن را فراهم خواهد کرد.

موسوی افزود: تبلیغات به صورت پوستر خواهد بود و از طرف دیگر هم صدا و سیما در این خصوص همکاری می کند.

وی در خصوص پیش بینی افزیش یا کاهش بازدید کنندگان از نمایشگاه مجازی را هم گفت: پیش بین خودم این است که استقبال بیشتر از سال های قبل خواهد بود به خاطر اینکه د رنمایشگاه های فیزیکی و حضوری فقط هم استانی ها بازدید می کنند ولی در نمایشگاه مجازی بازدید کنندگان از تمام کشور میتوانند حضور داشته باشند. بازدید بیشتر خواهد بود ولی ممکن است شورواشتیاق به آن صورت نباشد ولی شور و شوق در مرحله فن بازار دیده می شود ک شرکت ها و پژوهشگرانتوانسته اند قرار داد ببندند.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش « پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید » بیان کرد: سعی ما بر این است به سمت فناوری هایی برویم که تولید را در بر بگیر د رجهت افزیش تولید هدایت شوند و ارتباط صنعت و دانشگاه  مد نظر قرارا بگیرد.

موسوی گفت: به شرکت های بزرگ مثل ایران ترانسفو و پارس سوییچ نامه زده ایم که در این نمایشگاه حضور یابند. نامه نگاری هم به این گونه است که به شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت و اتاق بازرگانی  به عنوان رابط نامه می زنیم  که واحدهای فناور را معرفی کنند و محدود هم نمی کنیم که کدام شرکت ها باشند، آن نهاد باید تعیین کند و وقتی اطلاعاتش  وارد دستگاه مجری نمایشگاه می شود و اگر فناوری به روزی باشد پارک می تواند تشخیص دهد که حضور در نمایشگاه داشته باشد.شاید یک نفرفقط برای فروش محصول آمده باشد مثلا تولید عسل و یا زیتون.ولی اگر شیوه فرآوری و تولید آن متفاوت باشد و اگر فناوری جدیدی باشد می تواند در نمایشگاه شرکت کند.

معاون پارک علم و فناوری استنان زنجان در مورد بازدید کنندگان خارجی از نمایشگاه هم گفت: مجازی شدن نمایشگاه برای همین خوب است. ما به شرکت ها گفته ایم که کاتالوگ دو زبانه داشته باشند. در هنگان نامه نگاری به وزارت خانه نیز اطلاع رسانی نمایشگاه زنجان قید می شود که ا طلاع رسانی وسیعی اتفاق می افتد.  سابقا مورد داشته ایم که بازدید کننده خارجی هم بوده است  ولی بیشتر بازدید های خارجی و انعقاد قرارداد در نمایشگاه های فن بازار ملی اتفاق می افتد. ما دو نمایشگاه فن بازار استانی و ملی داریم که در استانی شرکت های استانی شرکت دارند و در فن بازارملی شرکت هایی که محصولاتی از جنس فناوری در سطح ملی دارند حضور می یابند.سال گذشته ۳ محصول از پارک علم و فناوری زنجان در فن بازار ملی قرارداد بست و ۴ محصول ما به مرحله تجاری رسید که یکی از آنها  قطعی شده است

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست