• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 20716

صرفه جویی ۶ درصدی مصرف گاز؛ فقط با یک درجه کاهش دمای محیط

پیام ملّت- مديرعامل شركت گاز استان زنجان از همشهريان خواست با توجه به برودت هوا؛ با كاهش یک درجه اي دماي محيط و استفاده از لباس هاي گرم؛ امکان صرفه جویی ۶ درصدی مصرف گازطبيعي را فراهم كنند.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» موسی احمدلو با اعلام این خبر افزود: با استفاده از لباس هاي گرمِ مخصوص فصل سرما؛ همچنين تنظيم دماي منزل به ميزان ۱۸ تا ۲۱ درجه مي توان تا حد زيادي از وقوع قطعي گاز طبيعي در کشور جلوگيري كرد.

وي اظهار كرد: با كاهش یک درجه اي دماي منزل به ميزان ۶ درصد در مصرف گاز طبيعي صرفه جويي مي شود و اين موضوع در فصل زمستان كه مصرف اين انرژي بالاست از اهميت ويژه اي برخوردار است.

مديرعامل شركت گاز استان زنجان افزود: استان زنجان بیش از ۳۵۸ هزار مشترك گاز طبيعي در بخش های مختلف خانگی، تجاری، عمده و صنعتی دارد كه حتي كاهش يك درجه اي دما مي تواند رقم بالايی از صرفه جويي را به همراه داشته باشد.

وي ادامه داد: اين شركت براي پايداري شبكه گاز نسبت به محدودیت گاز نيروگاه ها و كارخانه سيمان در استان اقدام كرده است كه بر اين اساس براي تامين انرژي از سوخت دوم استفاه مي كنند.

گفتنی است؛ استفاده از پرده‌های ضخیم در فصول سرد سال، بررسی نحوه عملکرد صحیح موتورخانه ها و یا پکیج منازل توسط کارشناسان، عایق کاری سیستم لوله کشی داخل ساختمان، تنظیم درجه حرارت۵۰ درجه ای برای منازلی که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌ کنند و البته مجهز کردن منازل و ادارات به پنجره دوجداره نقش قلبل توجهی در کاهش مصرف انرژی دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست