• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 20690

همه تاسیسات گردشگری زنجان تا اطلاع ثانوی تعطیل است

پیام ملّت -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از انجام ۴۰۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری با توجه به وضعیت قرمزاستان در دو هفته اول آذرماه همزمان با ایام تعطیلات خبر داد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان در پی شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه ‌نامه‌ها، اصول و موازین بهداشتی به ‌تمامی هتل‌ها، خانه مسافرها، مهمان‌ پذیرها، سفره‌ خانه‌های سنتی و مجتمع‌های بین‌ راهی ابلاغ ‌شده است که کارشناسان نظارت معاونت گردشگری استان، به شکل مستمر از این مراکز به تعداد ۴۰۰ مورد بازدید شبانه روزی انجام که در این بازدیدها ۵۰ مورد تذکر در دو هفته اول آذرماه همزمان با ایام تعطیلات ثبت شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و ابطال سفرهای درون و برون شهری، برخی از هموطنان در خصوص عملکرد تأسیسات گردشگری شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان پس از بررسی لازم به طور مستمر به رسیدگی و رفع آنها می پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این بازدیدها وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و… توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای رفع نواقص، تذکر و اخطارهایی برای متصدیان واحدها به ثبت می‌رسد.

وی افزود: بازدیدهای  مشترک با سایر ادارات جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از این واحدها صورت گرفته است و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.نظارت مستمر بر تمامی تاسیسات گردشگری و به‌ ویژه واحدهایی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص واحد متخلف، پلمب یا لغو مجوز خواهد شد.

ارجمند یادآور شد: طی این بازدیدها تذکرهای لازم به مدیران و کارکنان شاغل در این مراکز داده‌ شده است و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری استان تعطیل بوده بنابراین شکایات در مورد تخلفات این تاسیسات در سامانه نظارت بر خدمات سفر ثبت می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: یکی از راه های برون رفت از شرایط کنونی اجرای سفر و سلامت است که با رعایت دستورعمل های بهداشتی و نظارت دستگاه های متولی میسر می شود .متأسفانه شیوع  ویروس کرونا ضربه سنگینی بر تأسیسات گردشگری این شهرستان وارد کرده است و امیدواریم هر چه زودتر به حالت عادی بازگردد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست