• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۰
  • شناسه خبر: 20693

پست زنجان در تجارت الکترونیک سوم شد

پیام ملّت-پیام ملّت- مدیر‌کل پست استان زنجان گفت: درخصوص کیفیت خدمت‌رسانی پست استان زنجان از لحاظ کیفیت ارسال در مقام هشتم و از لحاظ اقتصادی و شاخص‌های دیگر در رتبه دهم و در تجارت الکترونیک در رتبه سوم قرار دارد.

رضا حمیدپور  در گفت‌وگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: با اشاره به اینکه در ایام کرونا کار اداره پست چند برابر شده است، اظهار کرد: برخلاف برخی از ادارات که کار آنها کمتر شده است کار و مشغله اداره پست در ایام کرونا بیشتر شده است.

مدیر‌کل پست استان زنجان ساز و کار اداره پست را مانند ساز و کار بانک‌ها دانست و گفت: بعد از تحویل کالا به شهر‌های دیگر با آنها، از کیفیت خدمت‌رسانی پست پرسش می‌شود که در این خصوص استان از لحاظ کیفیت ارسال در مقام هشتم و از لحاظ اقتصادی و شاخص‌های دیگر در رتبه دهم و در تجارت الکترونیک در رتبه سوم قرار دارد.

مدیر‌کل پست استان زنجان دلیل افزایش کار اداره پست را خرید و فروش اینترنتی دانست و تصریح کرد: در ایام کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌های ایجاد شده، بیشتر مردم به صورت آنلاین کالا‌های مورد نظر خود را خریداری کرده و یا به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان مقام سوم را در ارسال بسته‌های پستی دارد، افزود: زنجان بعد از استان تهران و خراسان رضوی بیشترین مرسوله پستی را در سراسر کشور دارد.

حمیدپور با اشاره به ظرفیت‌های بالای پستی در استان زنجان گفت: دلیل زیاد بودن مرسولات پستی در استان به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی است.

مدیر‌کل پست استان زنجان ادامه داد: به نظر من شیوع کرونا در کشور باعث شد مردم در بحث خرید و فروش آنلاین چند سال جلو بروند و این را می‌توان یکی از فواید کرونا در کنار همه مشکلات و دردسرهای آن برای مردم دانست.

وی با اشاره به ثبت‌نام‌های اینترنتی که برخی از ارگان‌ها انجام می‌دهند، تصریح کرد: پست استان با دانشگاه زنجان و چند ارگان دیگر قرارداد دارد که مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام‌ افراد را به صورت فیزیکی به دست آنان می‌رساند.

حمیدپور در ادامه از حمایت‌های اداره پست از مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: بسیاری از مشاغل خانگی امروز از ظرفیت اداره کل پست در راستای ارسال اجناس خود به همه نقاط کشور استفاده کنند.

مدیر‌کل پست استان زنجان ساز و کار اداره پست را مانند ساز و کار بانک‌ها دانست و تصریح کرد: بعد از تحویل کالا به شهر‌های دیگر با آنها تماس گرفته شده و از کیفیت خدمت‌رسانی پست پرسش می‌شود که در این خصوص استان زنجان از لحاظ کیفیت ارسال در مقام هشتم و از لحاظ اقتصادی و شاخص‌های دیگر در رتبه دهم و در تجارت الکترونیک نیز در رتبه سوم قرار دارد.

وی با اشاره به مجوز کسب شده برای ارسال محصولاتی مانند روغن و ترشی گفت: بعد از تماس یکی از همشهریان، ما به دنبال کسب مجوز برای ارسال این‌چنین محصولات رفتیم و مجوز لازم را هم کسب کردیم و الان می‌توانیم این محصولات را نیز به شهر‌های دیگر ارسال کنیم.

حمیدپور در رابطه با ماهیت بسته‌های ارسالی تصریح کرد: بسته‌های ما در چند وقت گذشته فقط نامه بود که بیشتر هم نامه‌های اداری بود، ولی امروزه پست و مرسولات پستی تغییر ماهیت داده‌ است.

مدیر‌کل پست استان زنجان از کاهش چشم‌گیر نامه‌های اداری ارسالی به پست خبر داد و افزود: امروزه به جای نامه ما بیشتر اخطاریه‌های دیوان عالی و بانکی و محصولاتی از این قبیل را دریافت و به دست مردم می‌رسانیم.

 وی در رابطه با کاهش مرسولات پستی گفت: کاهش این مرسولات به دلیل این است که ما دیگر فیش‌های برق، گاز، تلفن و آب را توزیع نمی‌کنیم و دریافت آنها الکترونیکی شده است و ما بیشتر بسته دریافت می‌کنیم که از این لحاظ افزایش چشم‌گیری در زنجان دیده شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست