• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۲
  • شناسه خبر: 20742

تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی زنجان/هدایت استعدادهای هنری از اهداف جشنواره بود

پیام ملِّت- برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان تجلیل شدند.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکاسیدر تالار اندیشه اداره کل برگزار شد.

در نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان ۲۳۱ اثر در رشته نقاشی کودک ۳۴ اثر، طراحی ۲۵ اثر، عکاسی ۱۱۱ اثر، خوشنویسی ۳ اثر،پوستر ۱۴ اثر و تصویرسازی ۱۱ به دبیرخانه ارسال شده بود.

طبق رای هیات داوران در رشته نقاشی بزرگسال یک نفر، نقاشی کودک دو نفر،طراحی یک نفرتصویرسازی یک نفر،پوستر یک نفر و در رشته عکاسی دو نفر برگزیده شدند.

در آیین اختتامیه از نفرات برگزیده این جشنواره در رشته نقاشی بزرگسال از سعیده دوستی، در رشته عکاسی از آیناز احمدی‌زاده و دانیال رابط، در رشته طراحی از ریحانه رضایی، در رشته تصویرسازی از زهرا نبئی، در طراحی پوستر از محمد شامی، در رشته نقاشی کودک از کیان غلامی ۶ ساله و خردسال‌‌ترین شرکت کننده سارا شجاعی ۳ ساله تقدیر شد.گفتنی است، هیات داوران این جشنواره شامل آقایان نظری، و بازرگانی و خانم محمودزاده انجام شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان گفت:برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی بوده است ازهمین رو از همه هنرمندان و اساتید تقدیر می‌کنم.

وی گفت: نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان به اهداف تعیین شده از جمله شناسایی استعدادها و هدایت استعدادهای هنری و ایجاد انگیزه بین هنرمندان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از استمرار برگزاری جشنواره‌های هنری در زنجان خبر داد‌ و گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره استمرار داشته باشد تا شاهد هنرنمایی هرچه بیشتر هنرمندان باشیم.

وی تصریح کرد: از بین ۲۳۱ اثر ارسال شده ۸ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است اما قطعا همه آثار ارسالی از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین ضمن تقدیر از هیات داوران بیان کرد: داوری بین آثار خوب رسیده کار مشکلی است که این مسولیت خطیر را سه تن از داوران هنری استان انجام دادند.سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: امیدواریم با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر شاهد برگزاری هرچه بیشتر این جشنواره‌ها باشیم.

نماینده هیات داوران جشنواره هنرهای تجسمی زنجان نیز از استقبال هنرمندان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشگاههای هنری خبر داد و گفت: به ویژه حضور هنرمندان خردسال در این جشنواره قابل توجه بود.

حمیدرضا بازرگانی نماینده هیات داوران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان گفت: به عقیده بنده تنوع و تکثر در آثار ارسالی مطلوب بوده و صرفا موجی را که شاهد هستیم اتفاق نیفتاد.

وی افزود: خوشبختانه در زنجان آثار ارائه شده از تنوع خوبی برخوردار بود اما مورد دوم جایگاه آثار فرمگرا بود که بسیار کمرنگ ارائه شد.

وی گفت: از اساتید نیز درخواست داریم که از این بابت تلاش بیشتری کرده و اصول اولیه زیبایی‌شناسی تصویر را داشته باشند.

وی تصریح کرد: اما اینکه هنرجو فاقد یک نگاه و تبحر در نگاه فرمگرا باشد قابل قبول نیست و این امر باید تقویت شود.بازرگانی گفت: باید به خاطر داشته باشیم که وقتی کسی مراحل تحصیلی را طی کرده، یک سری،مسائل را آموزش دیده و پایه به پایه به آن مرحله رسیده است از همین رو درخواست داریم از این بابت نیز توجه بیشتری را از سوی موسسات هنری شاهد باشیم.

نماینده هیات داوران نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی استان زنجان برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نظیر این جشنواره در کشور کمتر مشاهده شده و برگزاری این برنامه ها در این ایام در واقع شکوفایی یک جوانه امید بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست