• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 20781

مردم امسال ترجیحا شب یلدا را مجازی برگزارکنند /محدودیت‎های شب یلدا از ساعت ۱۸ در زنجان اعمال می‌شود

پیام ملّت- معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت:محدودیت های کرونایی شب یلدا از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۸ عصر در روز ۳۰ آذر تغییر خواهد کرد که باید همگان تابع این محدودیت‌ها باشند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» خدابخش مرادی در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان اظهار داشت: مدیریت خدمات سالمندان در دوران کرونا ضروری بوده و مسئولیت و شرح وظایف آن مشخص شده است.

مردای گفت: اقدامات اعضای قرارگاه در خصوص ارائه خدمات به سالمندان رصد می‌شود و باید گزارش‌ها به دفتر امور اجتماعی ارسال و تا سه شنبه هفته آینده برنامه‌های در دست اقدام و آینده ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید سبک جدید زندگی در دوران کرونا را تجربه و به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: شب یلدا در رسوم ما فرصت خوبی برای دورهمی است اما امروز شرایط برگزاری چنین دورهمی‎های به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: درصد بالایی از فوتی‌های استان زنجان سالمندان هستند که اگر مراقبت نشده و دورهمی‌های غیر ضروری برگزار شود به رکن خانواده آسیب وارد می‌شود.

مرادی ادامه داد: مردم امسال ترجیحا شب یلدا را در خانه برگزار و در بستر فضای مجازی ارتباط گیری کرده و از حال یکدیگر با خبر شوند و بخشی از هزینه‌های شب یلدا به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان اختصاص یابد.

وی برضرورت فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های فرهنگی در خصوص عدم برگزاری دورهمی در شرایط امروز جامعه تاکید کرد و گفت: صداو سیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،کمیته امداد خمینی(ره)، بهزیستی، ارشاد اسلامی،سازمان‌های مردم نهاد، شهرداران و فرمانداران از فرصت‌ها برای اغنای افکار عمومی کمک کننند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست