• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
  • شناسه خبر: 20785

توسعه کشت زعفران در زنجان

پیام ملّت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از توسعه زمین‌های زیرکشت زعفران در مناطق نمونه گردشگری این استان خبر داد.


 

به‌گزارش« پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» امیر ارجمند اظهار کرد: تولید و برداشت زعفران در سال جاری در شهرستانهای ماهنشان، سلطانیه و ابهر  افزایش چشمگیری داشت، به‌نحوی که امسال تا پیش از شروع فصل سرما از مزارع این شهرستانها برداشت می‌شود.

ارجمند افزود: کشت زغفران بیشتر در مناطق گردشگرپذیر و شهرستان‌های تاریخی و توریستی انجام می‌شود. میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان‌های ماهنشان ۱۵٫۴ هکتار، خدابنده ۱۴٫۱۴ هکتار، زنجان ۱۳ هکتار، ابهر ۸٫۶ هکتار، سلطانیه ۷٫۸ هکتار، خرمده ۳ هکتار و طارم ۰٫۳ هکتار است.

ارجمندادامه داد: کشت زعفران از جمله محصولات کشاورزی که در جذب گردشگر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و برای کشاورزی درآمدزا باشد و شرایط مساعدی را نیز برای محیط فراهم کند. ماهنشان بیشترین تولید زعفران استان زنجان را به خود اختصاص داده است. زراعت زعفران در استان زنجان از حدود ۳ سال قبل آغاز شده است.

زعفران به عنوان گرانبهاترین محصول کشاورزی و دارویی جهان از جمله گیاهانی است که با توجه به مقاومت خود در برابر خشکی، نیاز به آب کم، قابلیت نگهداری بالا، عدم فساد پذیری و اثرات اشتغال زایی و درآمدزایی بالا و ارز آوری در استان زنجان و کشور دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست