• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۴
  • شناسه خبر: 20770

کاهش ۲۲ درصدی جان باختگان جاده ای در استان زنجان

پیام ملّت- فرمانده انتظامي استان گفت: میزان جانباختگان جاده های در استان در ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سردار ” رحیم جهانبخش” در رزمایش طرح انتظامی ترافیکی پلیس راه اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس با مشارکت و همکاری یگان های امدادي از قبيل ، شهرداري ، هلال احمر ، راهداري ، دانشگاه علوم پزشكي ، اورژانس ، آتش نشاني و … از ۲۳ آذر ماه تا ۲۳ اسفند اجرا می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان هدف از اجرای طرح انتظامی ترافیکی پليس راه را افزایش انضباط ترافیکی،تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده ای بیان و اظهار داشت: میزات جانباختگان جاده های در استان در ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ نفر در ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در جاده های استان در تصادفات کمتر جان باخته اند اظهار داشت :بر اساس آمار پزشکی قانونی نیز در ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان جان باختگان تصادفات جاده ای ۱۰ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه میزان جان باختگان جاده ای در محورهای فرعی استان ۲ برابر جاده های اصلی است خاطر نشان کرد : در سال جاری تعداد جان باختگان جاده های فرعی استان ۲۴ نفر بیشتر از مدت سال گذشته بوده است و باید توجه ویژه ای از نظر توسعه زیر ساخت ها و مدیریت تصادفات در جاده های فرعی استان صورت گیرد.

سردار جهانبخش با اشاره به گستردگی ماموریت های پلیس گفت : فرمانده انتظامی استان زنجان علاوه بر ۱۳۰ ماموریت ذاتی خود اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و کنترل تردد ها را به عنوان یک کلان اصلی و کلان خود محسوب کرده است.

این مقام انتظامی کمک به رانندگان حمل و نقل عمومی ، ارتقاء همکاری و هم افزایی بین پلیس و يگان هاي امدادي و خدمات رسان برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی جاده ای از اهداف این طرح بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی یگان های امداد رسان و خدمات رسان در طرح زمستانی پلیس راه گفت: امیدواریم با تلاش مضاعف یگان های امدادی ،تعامل و هم افزایی خوب سازمان هاو نهادها و همکاری مردم، کمترین جان باختگان تصادفات و خسارات جاده ای را شاهد باشیم.

سردار جهانبخش با تاکید بر تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی از مردم خواست در راستای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از تردد های غیر ضرور خوداری و همکاری لازم را با پلیس و یگان های امدادی داشته باشند .

فرمانده انتظامی استان زنجان در خاتمه این رزمایش از تمامی سازمان های خدمات رسان ، از قبیل راهداری ، مسکن و سهر سازی ، استانداری و معاونت های مربوطه ، آتش نشانی ، امداد و نجات جاده ای ، هلال احمر و دیگر یگان های خدمات رسان و حاضر در رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست