• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 20805

برگزاری آیین تحلیف ۷۸ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان زنجان

پیام ملّت- آیین تحلیف ۷۸ نفر از اعضای جوانان به حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان برگزار شد.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین تحلیف اعضای هلال احمر اظهار کرد: از زمانی که فردی در دوره نونهالی تا بالاترین رده های سنی کاور هلال را به تن می کند، هلال احمر در خدمت آنها و خادم جوانان، امدادگران و داوطلبان هستیم.

علی طاهری تاکید کرد: همه اعضا عضو افتخاری جمعیت هلال احمر هستند و خدمت در این حوزه ها فرقی برای این مجموعه ندارد چرا که این اعضا دست یاری به هلال احمر داده اند تا در روزهای سخت یاری برسانند و نیروهای هلال احمر نیز به کمک این اعضای افتخاری به هموطنان متاثر از حوادث کمک کنند.

وی اظهارداشت: موجودیت هلال احمر به وجود اعضای افتخاری آن است و این اعضا سرمایه اجتماعی این مجموعه هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به معاونان و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: اعضای هلال احمر به لحاظ کمی و کیفی در همین روزهای کرونایی فعالیت و تعداد اعضا را افزایش دهند چرا که با رشد تعداد اعضا جامعه بزرگتری را تشکیل می دهیم و خدمات مطلوب تر و رضایت بخش تری را ارائه می دهیم.

طاهری با بیان اینکه اعضا به حتم یاوران جمعیت هلال احمر هستند، اظهارداشت: در حال حاضر که هموطنان در منازل خود برای مبارزه با شیوع کرونا در قرنطینه هستند اعضای هلال احمر در قالب طرح ناظران سلامت فعالیت دارند و از وضعیت سلامت افراد گزارش گیری و اقدام به تکمیل فرم های مربوطه می کنند.

وی به موضوع قرنطینه و نقاهتگاه بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: ما در طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی جزو پنج دستگاه عضو ارشد هستیم که برای کنترل بیماری کرونا فعالیت می کنیم و این طرح وابسته به جوانان و داطلبان هلال احمر می باشد چرا که این اعضا در این طرح در حال فعالیت هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ابراز امیدواری کرد: جوانانی که عضو حوزه جوانان هلال احمر استان زنجان بودند فرقی ندارند، حوزه جوانان همچنان خانه اول، امداد خانه دوم و داوطلبان نیز خانه سوم اعضا می باشد چرا که سقف این خانه یکی است و در خدمت این اعضا هستیم.

طاهری با تاکید بر اینکه حوزه جوانان و داوطلبان فرقی با هم ندارد، اظهارداشت: همه معاونان به شکل هم افزا در حال فعالیت هستند که نیاز است همکاری و‌ تعامل اعضا نیز بیشتر شود هلال احمر به وجود همه اعضای خود افتخار می کند چون که این اعضا بال های پروازی هستند.

اعضای هلال احمر پایبند به تحلیف باشدمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان هلال احمر به سوگندی که یاد می کنند پایبند باشند.

حجت الاسلام جواد نصیری نیز در آیین تحلیف اعضای جوانان به حوزه امداد و نجات افزود: بر اساس قرآن کریم کسی که قیامت را تکذیب و انکار کند آن شخصی بود که یتیم را از خود دور می کرد.

وی اظهارداشت: باید یتیم نواز باشیم چرا که کسی که یتیم نواز باشد خداوند گناهان این بنده را محو می کند و خداوند عذاب می فرستد جایی که اشک یتیم را ببیند و کسی به فریادش نرسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فعالیت جهادی جوانان و داوطلبان هلال احمر ثواب دارد چرا که شاد کردن دل یک انسان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام نصیری به تفاوت بین مسکین و فقیر اشاره کرد و ادامه داد: مسکین آنقدر آبرومند و با حیاست که مشکلش را به فردی ابراز نمی کند واما فقیر برعکس این موضوع است.وی تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم آورده است وای به نمازگزارانی که در نماز خود سهل انگاری می کند و کسی که نماز را سبک بشمارد شفاعت امام جعفر صادق (ع) به وی نمی رسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بشر باید به دنبال دین رفته دین را ارتقا دهیم تا مایه زینت اهل بیت علیهم السلام باشیم.حجت الاسلام نصیری ضمن تبریک به اعضای جوانان در خصوص ورود به حوزه امداد و نجات خاطرنشان کرد: باید بتوانیم سوگندی که یاد می کنیم پایبند به آن باشیم.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه آیین تحلیف اعضای جوانان به حوزه امداد و نجات ضمن قدردانی از تلاش های جوانان عضو هلال احمر گفت: ورود اعضای حوزه جوانان هلال احمر به حوزه امداد و نجات به معنی قطع همکاری با حوزه جوانان نیست چرا که این حوزه از همکاری و کمک های آنها استقبال می کند.

فاطمه جمشیدی افزود: اعضای جوانان در طرح های مختلف حضور و همکاری مستمری در خدمات بشردوستانه از جمله غربالگری و تب سنجی، نذر سلامت، با خادمان حسینی و آمران سلامت خوش درخشیدند و اهمیت ماسک زدن را نهادینه کردن و شهروندان را دعوت به رعایت پروتکل های بهداشتی کردند که در نتیجه تلاش این اعضا طی هفته های اخیر آمار مبتلایان و فوتی ها ناشی از کرونا کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۳ روز از اجرای این طرح در استان زنجان سپری می شود که در این مدت همکاران حوزه جوانان و اعضا به خوبی در این طرح فعالیت دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طرح ناظران سلامت با مشارکت ۵۱۵ نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان در حال اجراست.

جمشیدی یادآوری کرد: یکهزار و ۴۸۷ نفر ساعت از جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت کرده اند و تاکنون ۶ هزار و ۲۶۸ از بهره وران ناظران سلامت بوده اند.

وی اظهارداشت: ۲۸۱ تیم در این طرح فعالیت دارند که تاکنون چهزار هزار و ۷۸۵ مورد از اماکنی که بهداشت و درمان هماهنگی کرده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته اند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت اعضایی که عضو حوزه جوانان هلال احمر می شوند بعداز سپری کردن دوره و آموزش های لازم کسانی که تمایل دارند در حوزه امداد و نجات فعالیت کنند وارد این حوزه می شوند.

جمشیدی یادآوری کرد: برنامه تحلیف به گونه ای نیست اعضایی که عضو حوزه جوانان بودند با ورود به حوزه امداد و نجات قطع همکاری کنند چرا که با اولویت برنامه های امداد و نجات در اوقات فراغت می توانند در حوزه جوانان نیز فعالیت کنند.

اعضای هلال احمر بی ادعا در این مجموعه فعالیت می کنندمعاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه آیین تحلیف اعضای هلال احمر ضمن تبریک انتصاب شایسته سرپرست هلال احمر استان گفت: این انتصاب مایه مسرت و خوشحالی در این مجموعه است.

غفور آقاجانلو اظهارداشت: ابتدا در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و سپس پرچم سفید هلال احمر با هدفی مشترک فعالیت داریم.وی ادامه داد: اعضای هلال احمر در حوزه جوانان تاکنون فعالیت چشمگیری داشته اند و آمادگی خود را اعلام کرده اند که در فعالیت های امداد و نجات نیز فعالیت کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حضور بی ادعای جوانان را در حوزه امداد و نجات در خدمت اعضای جدید هستیم اعضای افتخاری حضوری بی ادعا و بی منت در این مجموعه دارند.

آقاجانلو با بیان اینکه امید داریم هیچ وقت حادثه ای اتفاق نیفتد، یادآوری کرد: فعالیت در حوزه جوانان و امداد و نجات تفاوت چندانی با هم ندارن فقط شکل کار متفاوت می باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جوانان و سازمان امداد و نجات جدا از هم نیست، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با کمک اعضای جدید در حوزه امداد و نجات و با یاری هم در حوادث و بیماری هموطنانی که نیازمند کمک هستند، دستگیر آنها باشیم.

در پایان این مراسم اعضای جوانان مراسم تحلیف را بجا آوردند و لباس امداد و نجات بر تن کردند و این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس از مرکز استان با شعب هلال احمر در هفت شهرستان انجام شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست