• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۷
  • شناسه خبر: 20828

۱۲ درصد جمعیت زنجان سالمند است

پیام ملّت– مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان حدود  ۱۲ درصد جمعیت استان معادل ۱۱۰ هزار سالمند در زنجان زندگی می کنند که از اهمیت این موضوع و توجه به اقدامات مهم آن حکایت دارد. به گزارش « پا ...

پیام ملّت– مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان حدود  ۱۲ درصد جمعیت استان معادل ۱۱۰ هزار سالمند در زنجان زندگی می کنند که از اهمیت این موضوع و توجه به اقدامات مهم آن حکایت دارد.

به گزارش « پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» خدابخش مرادی نافچی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه ستاد ساماندهی و مدیریت کنترل اپیدمی کووید-۱۹ سالمندان استان با اشاره به اینکه قرار نیست با برگزاری چنین جلساتی مسائل روز اول تکرار شود، افزود: برای ساماندهی این قشر دستورالعمل ها اعلام و وظایف دستگاه اجرایی متولی امر و جامعه هدف تحت پوشش نیز مشخص شده است.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که با تهیه فرمتی مدیران عضو این ستاد بطور مستمر گزارش هفتگی و ماهیانه در خصوص فعالیت های انجام گرفته را در حوزه سالمندان ارائه کنند و مشکلات مطرح شده نیز پس از بررسی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای ساماندهی سالمندان باتوجه به شیوع کرونا تکریم آنان، جداسازی و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا و فوت ناشی از این بیماری است و در صورتی که مدیران پیش از این وظایف معمول اداری خود را در این زمینه انجام می دادند اما وقتی چنین طرحی ابلاغ می شود، وظایف بیش از گذشته سنگین تر می شود.

وی اظهار داشت: این جلسه طی هفته آینده نیز برگزار خواهد شد و پیش از این نیز اعلام شد که هر مدیر عضو سامانه طراحی شده، اطلاعات سالمندان گروه هدف خود را وارد کرده و برای تسهیلگری در عدم مراجعه این قشر به مراجع خدمات عمومی ساز وکارهای  لازم را نیز اتخاذ کنند.

مرادی افزود: علاوه بر آن مقرر شد که مدیران عضو ستاد در حوزه حمایتی برای سالمندان بی بضاعت بسته های لازم را تامین کنند و برای اجرایی کردن این مهم نیز کمیته ها و ساختارهای آن مشخص شده و هماهنگی برای پیشبرد برنامه شتاب بیشتری بخود بگیرد.

وی  اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های متولی امر بصورت هفتگی با معرفی نماینده تام الاختیار خود اقدامات را برای تحقق طرح ارائه کنند تا موضوع و موارد لازم بصورت مستمر پیگیری و رصد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: تنها برگزاری جلسات صرف و نبود پیشرفت در برنامه ها کار به جایی نمی برد و بر این مبنا مصوبات ابلاغی نیز باید بطور جدی پیگیری شود.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز ادامه داد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان ۸۵ درصد فوتی های کرونایی استان به سالمندان اختصاص دارد.

مسیح الله سلطانی افزود: بر همین مبنا حدود  ۱۲ درصد جمعیت استان معادل ۱۱۰ هزار سالمند در زنجان زندگی می کنند که از اهمیت این موضوع و توجه به اقدامات مهم آن حکایت دارد.

وی اضافه کرد: این ستاد با تشکیل پنج کمیته در حوزه های  پشتیبانی و جذب کمک های مردمی، آموزش همگانی، نظارت و پایش، مراقبت و نگهداری و حمایت و قرنطینه ساماندهی و مدیریت کنترل اپیدمی کووید-۱۹ سالمندان فعالیت‌هایی را مد نظر قرار داده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل‌ها از دستگاه‌های عضو خواسته شده است که گزارش های خود را ارسال کنند و دبیران کمیته ها نیز موظف به انجام این مهم شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست