• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 20866

آماده سازی ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در زنجان

پیام ملّت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از آماده سازی ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در زنجان خبر داد.

آماده سازی 100 هکتار زمین برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در زنجان

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اینکه ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی در کشور به تصویب رسیده است اظهار کرد: این موضوع در شورای نگهبان مطرح شده و اخیرا نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به شرایط کشور و میزان تاثیر گذاری آن در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: نامه‌ای در این خصوص به مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شده و پیگیری این هستیم که تاییدیه برای استان زنجان اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: زیر ساخت یکصد هکتار زمین نیز در چند سال گذشته برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت ابلاغ تاییدیه اجرای عملیات منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان از طریق متولی ایجاد این منطقه اقدام خواهد شد.

آبی‌پور افزود: منطقه ویژه اقتصادی تاثیر زیادی برای استان می‌تواند داشته باشد و اگر مجوز ایجاد منطقه اقتصادی داده شود نسبت به اجرا اقدام خواهد شد و این منطقه تاثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات دولتی، معافیت‌ها و یکسری مشوق‌های دیگری برای سرمایه‌گذاران در این منطقه دیده شده که قرار است بعد از دریافت مجوز اعمال شود ابراز کرد: اگر این منطقه ایجاد شود قطعا در تحولات اقتصادی استان تاثیر گذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان عنوان کرد: زمین برای اجرای طرح آماده است و نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها اقدامی نشده اما اگر مجوز داده نشود نمی‌توانیم نسبت تکمیل زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

وی به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان زنجان ۱۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

آبی‌پور خاطر نشان کرد: استان زنجان در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی در جایگاه رتبه نخست کشوری قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست