• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 20877

شب یلدا را به فاجعه تبدیل نکنیم/پرداخت بخشی از معوقات پرستاران از اول دی ماه

پیام ملّت- استاندار زنجان گفت:اگر مراقبت ها ادامه یابد می توانیم به جای اینکه پیک سوم را به فاجعه پیک چهارم وصل کنیم آن را به واکسن کرونا وصل کنیم به شرطی که شب یلدا را به فاجعه تبدیل نکنیم .

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور تعدای محدود از مسئولین استان و پرستاران نمونه به صورت مجازی و پخش زنده برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان  در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: در تاریخ حیات کشورها مقاطع حساس و فراموش نشدنی وجود دارد . کشور باستانی ما هم فراز و فرودهای فراوانی داشته که برخی از آن ها از حافظه تاریخی  کشور پاک نخواهد شد مثل پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و همینطور این روزها که بخشی از تاریخ زنده ما خواهد بود و مدافعان سلامت و پرستاران و پزشکان ما  نامشان بر این قله برجشته تاریخ خواهد ماند. وی از همه پرستاران تشکر و قدردانی کرد و بهترین الکوی آنها را حضرت زینب(س) خواند.

استاندار زنجان هم با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت روز پرستار را تبریک گفت و اظهار کرد: بانوان  و پرستاران ما افتخار می کنند که حضرت زینب (س) الگوی آنها باشد  و امیدورایم این قدردانی از پرستاران که امروز برجسته شده همیشه استمرار داشته باشد.

حقیقی گفت: تمام تلاش ما در دولت و وزارت بهداشت حل و فصل مشکلات کادر درمان و تامین مطالبات آنها و زیر ساخت های درمانی استان است که بخشی از آن مطالبات حل و فصل شده و موارد دیگر هم در حال پیگیری است .

وی با اشاره به اینکه حرفه پرستاری غیر قابل جایگزینی است گفت: پرستاری تنها شغلی است که بیمار قبل از درمان و در حین درمان و بعد از درمان به آن نیاز دارد و حذف شدنی نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه  وزارت بهداشت در رسانه های ملی  زنجان را موفق ترین استان در پیشگیری و درمان کرونا اعلام کرده است گفت: زنجان استانی است که پیک سوم آن کمتر از پیک دوم بوده و اگر براساس پیک دوم عمل می شد هر هفته بتاید شاهد ۱۱۱ فوتی در استان می بودیم در صورتی که امروز تعدا  بستر یها به کمتر از ۶۸ رسیده است.

وی گفت: استان زنجان استانی است که ببیشترین فوتی های آن از کرونا سالمندان هستند و این یعنی سایر افراد هم پرستاری شدند و هم درمان شده اند در حالی که ایم میزان در شهرهای دیگر ترکیبی است  و البته نشان دهنده این است که باید خانواده ها از سالمندان بیشتر مراقبت کنند.

وی گفت: امروز بالاترین تست کرونا  در کشور در زنجان انجام می شود و این میزان را از ۶۰۰ تست روزانه به ۱۲۰۰ تست رسانده ایم.

استاندار زنجان گفت:  اکنون که باهمکاری همه از جمله مردم ایم توفیق در کنترل بیماری و خدمات پزشکی در استان ایجاد شده به شرط اینکه  همین مراقبت ها ادامه یابد می توانیم به جای اینکه  پیک سوم را به فاجعه پیک چهارم وصل کنیم آن را به واکسن کرونا وصل کنیم و یکی از نمودهای آن رعایت مردم در شب یلدا است . نباید خوشی یک  شب را به فاجعه تبدیل کنیم .

حقیقی افزود: ۹۰ درصد دلیل  ابتلا به کرونا دورهمی ها و تجمعات و مسافرت ها و حضور در مراسم های عزادای و جشن ها است. زنجان استانیاست که بیشترین درگیری را در سالمندان دارد لذا  از همه شهروندان می خواهیم به احرتانم حضرت زینب(س) و همه پدر ان و مادران سالمند از تجمع و دورهمی به ویژه در شب یلدا خود داری کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: روز پرستار یکی از روزهایی است که همواره حوزه سلامت سعی کرده به وصرت آبرومند ان را برگزار کند چرا به نظر ما امروز فرصتی است که می شود هم صحبت های پرستاران را شنید و هم به طور ویژه از آنها تقدیر کرد.

وی با اشاره به پرداختی فوق العاده ئیژه پرستاران از اول دی ماه گفت: حل مسائل مالی پرستاران از حداقل هایی است که می توان انجام داد و چیزی که کادر بهداشت و درمان به آن نیاز دارد حمایت معنوی است که صورت می گیرد و همینوطر جایگاه بالایی است که از از آن برخوردار ند و امروز خودشان را نسبت به گذشته موثر تر و مفید تر  می دانند.

وی با به تقدیر و قدردانی ادارات و سازمان ها و شرکت های خصوصی و کارخانجات از پرستاران در این چند روز اشاره کرد و گفت: سردار کرمی فرمانده سپاه زنجان، حسینیه اعظم زنجان و شرکت  ایران ترانسفو و بسیاری از سازمان های دیگر مراتب قدردانی خود را از جامعه پرستاری اعلام کردند.

پرویز قزلباش با اشاره به همراهی سازمان ها و شرکت های مختلف با کادر درمان در روزهای کرونا گفت : شرکت ایران ترانسفو از همان روزهای اول کنار ما بودند و  وقتی دربیمارستان های استان  با  مشکل اکسیژن رسانی مواجه بودیم با  در روز ۷ فروردین حمایت آنها توانستیم ظرف ۴۸ ساعت بتوانیم در بیمارستان ولیعصر دستگاه اکسیژن ساز نصب و استفاده کنیم .

اسکندری رئیس سازمان نظام پرستاری زنجام هم در این جلسه با اشاره به جانفشانی پرستاران در این۳۰۰ روز طاقت فرسا در ایام شیوع کرونا گفت: جامعه پرستاری کشور تا کنون ۱۰۰ نیروی با ارزش خود را از دست داده است و ۶۰ هزار مبتلا داشته است ولی همچنان با فشردگی و سختی های مداوم در کنار مردم ایستاده اند.

اسکندری با اشاره به مطالبات و مشکلات پرستاران از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در جهت حمایت از کادر درمان تشکر کرد و گفت: ۱۰ ماه از مطالبات پرستاران پرداخت شده  و پرداختی فوق العاده ویژه هم از ۱ دی ماه برقرار خواهد شد.

اسکندری گفت: خواسته پرستاران اجرای مصوبات برجای مانده پرستاری است . از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  که که ۱۴ سال است بر زمین مانده و اجرا نشده است .

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان افزود: یکی دیگر از مشکلات پرستاران عدم امکان  استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور است که به دلیل کمبود نیروی انسانی و کمبود منابع مالی برای پرداخت بازنشستگی نمی توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوعی که بسیار ضروری است کمبود نیروی انسانی است که امیدواریم با  مجوز اخیر وزارت بهداشت برای استخدام ۳۰ هزار نیرو  این مشکل  هم حل شود و با افزایش تعداد پرستاران کیفیت خدمات  پرستاری هم در بیمارستانن ها افزایش یابد و به نرم جهانی نزدیکتر شود.

در پایان این مراسم از چند تن از پرستاران نمونه استان به نمایندگی از ۲۷۷۵ پرستار استان تقدیر شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست